رئال مادرید

رئال مادرید
زنده باد رئال مادرید مرگ بر بارسلونا
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رئال مادرید و آدرس madridismo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





گزارش روز : رونالدو یا مسی ؟ / توپ طلای فیفا2011 در ویترین افتخارات مرد پرتغالی خواهد بود یا مرد آرژانتینی؟

در این مقاله قصد داریم به افتخاراتی که این دو بازیکن در سال 2011 کسب کرده اند اشاره ای مختصر داشته باشیم و بدون هیچ گونه تعصبی ، یک جمع بندی کلی در مورد برترین بازیکن داشته باشیم

 

 

arabic edition wallpaper: messi vs ronaldo , real madrid vs barcelona
 

- این روزها مهمترین بحثی که در میان علاقه مندان فوتبال در جریان است ، بدون تردید بحث رقابت رونالدو و مسی برای بدست آوردن توپ طلا است . وجود این دو بازیکن در دو تیم پر هوادار رئال مادرید و بارسلونا نیز مزید بر علت شده است و باعث شده است که حساسیت رقابت این دو بازیکن دو چندان شود . بی شک این امر کار قضاوت را نیز برای مسئولان فیفا سخت تر خواهد کرد .

در این مقاله قصد داریم به افتخاراتی که این دو بازیکن در سال 2011 کسب کرده اند اشاره ای کوتاه و مختصر داشته باشیم و بدون هیچ گونه تعصبی ، یک جمع بندی کلی در مورد برترین بازیکن داشته باشیم . هرچند قضاوت در این باره بر عهده صاحب نظران است و نظر ما صرفا بر اساس نتایج و آماری است که از این دو بازیکن در اختیار داریم .

کریستیانو رونالدو

این مرد پرتغالی یکی از بازیکنانی است که بدون هیچ اغراقی در تاریخ فوتبال هیچ گاه فراموش نخواهد شد و تمامی فوتبال دوستان نام او و گل های زیبای او را به هیچ وجه فراموش نخواهند کرد . رونالدو یکی از بازیکنانی است که شاید در عصر خود کم نظیر و شاید بی نظیر باشد .

آمار خیره کننده گلزنی رونالدو در لالیگا در فصل 2011-2010 بی شک مهمترین اتفاقی بود که رونالدو موفق به انجام آن در سال 2011 شد . در فصل قبل لالیگای اسپانیا ، رونالدو تاریخ ساز شد و توانست تمامی رکوردهای گلزنی را جابجا کند و حتی رکورد جدیدی را نیز توانست به نام خود ثبت نماید . رونالدو با 40 گلی که در 34 دیدار برای رئال مادرید به ثمر رساند ، علاوه بر آنکه توانست رکورد تلمو ساررا و اوگو سانچس را که هر دو 38 گل را به ترتیب در 30 و 35 دیدار به ثمر رسانده بودند ، شکست ، توانست نام خود را به عنوان تنها بازیکنی در تاریخ فوتبال ثبت کند که در یک فصل 40 گل یا بیشتر را برای تیمش به ثمر رسانده است .

جالب است بدانید مسی در این زمینه از رونالدو عقب است ، زیرا او در 33 بازی که برای بارسلونا در لالیگا انجام داد توانست فقط 31 گل را به ثمر برساند . از همین رو بود که جایزه  کفش طلا به رونالدو پرتغالی رسید .

رونالدو در فصل قبل به نوعی آقای گل جام حذفی نیز بود ، رونالدو در هشت دیدار هفت گل را برای رئال مادرید به ثمر رساند . یکی از این هفت گل ارزش بسیار فراوانی برای رونالدو داشت و بی شک یک از خاطر انگیزترین گل های او برای رئال بوده است . رونالدو در فینال جام حذفی با تک گلی که به بارسلونا زد توانست رئال را بعد از دوسال صاحب یک جام نماید ، از طرف دیگر به حسرت 18 ساله رئال مادرید برای قهرمانی در جام حذفی  پایان دهد .

رونالدو در فصل قبل آقای هت تریک لالیگا نیز لقب گرفت و با شش هتریکی که در لا لیگا انجام داد در تاریخ لالیگا جاودانه شد . هرچند به نظر می رسد این فصل شاهد رکورد بالاتری از رونالدو باشیم .

لازم به ذکر است که کریستیانو رونالدو پس از آقای گلی در اسپانیا ، به تنها بازیکنی در تاریخ فوتبال مبدل شد که توانسته در دو لیگ معتبر دنیا موفق به کسب عنوان آقای گلی شود .

آقای گل لالیگا در فصل قبل موفق به کسب جایزه پی چی چی (آقای گل ) از سوی روزنامه ورزشی مارکای اسپانیا نیز شد .

اگر نگاهی به بازی های ملی کریس نیز بیندازیم متوجه خواهیم شد که او در تیم ملی نیز در سال 2011 بسیار موفق ظاهر شده و در 9 بازی هفت گل را به ثمر رسانده است و یکی از چهره های بسیار تاثیر گذار در صعود تیم ملی پرتغال به یورو 2012 بود .

شاید اگر رونالدو به همراه رئال می توانست لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند ، دیگر هیچ گونه استرسی را از بابت توپ طلای اروپا نداشت و این جایزه ارزشمند را در دستان خود می دید . اما کمبود افتخارات تیمی باعث شده است تا رونالدو کمی در سایه مسی قرار گیرد . زیرا این روزها همه غافل از درخشش چابی  و اینیستا ، پیروزی های اخیر بارسلونا را به نام مسی و گواردیولا می نویسند و این امر باعث شده است تا مسی بیش از آنچه که هست نمایان و جلوه گر شود .

لیونل مسی  

مسی ستاره 24 ساله آرژانتینی تیم بارسلونا یکی از نوابغ دنیای فوتبال است که بدون تردید پله و مارادونا نیز به درخشش ها و جلوه گری های او در فوتبال مدرن امروز غبطه خواهند خورد . اما برای مسی بیش از آنکه رقابت با پله و مارادونا جالب باشد ، رقابت با رونالدو پرتغالی جالب و شگفت انگیز است . بازیکنی که در لالیگا حریف اوست ، در لیگ قهرمانان رقیب اوست ، در کسب عناوین و افتخارات فوتبال روز دنیا رقیب اوست ، بازیکنی که دائما با او قیاس می شود و گاه و بی گاه گوی سبقت را از او می دزدد و پیش تازی می کند .

این ستاره آرژانتینی در فصل قبل باوجود آنکه در گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا از رونالدو پیشی گرفت و توانست در 13 دیدار 12 گل را به ثمر برساند ، اما در مجموع نتوانست بیش از رونالدو گلزنی کند و هردو آن ها در این فصل در کلیه رقابت ها 53 گل را برای تیمشان به ثمر رساندند .

مسی در جریان لیگ قهرمانان اروپا در سال 2011 ، توانست عنوان آقای گلی را از آن خود کند و به لطف قهرمانی بارسلونا در این جام توانست به عنوان بازیکن جام لقب بگیرد . هرچند نباید از این نکته غافل شویم که مسی نقش به سزایی در قهرمانی بارسلونا در این دوره از لیگ قهرمانان داشت .

عنوان برترین بازیکن اروپا در سال 2011 ، لیونل مسی لقب گرفت تا این بازیکن به نوعی مزد زحمات و درخشش های خود در تیم بارسلونا را بگیرد و تا حدی گوی سبقت را رونالدو بدزدد و نشان دهد که شایستگی های او برای کسب عنوان توپ طلا بیشتر است .

در رقابت های کوپا دل ری (جام حذفی) اسپانیا ، مسی نیز همانند رونالدو هفت گل را به ثمر رساند و آقای گل شد . هرچند قهرمانی در این جام به رئال رسید تا بارسلونا نتواند سه گانه دیگری را فتح نماید .

یکی از آمارهایی که بررسی آن بیش از پیش نبوغ مسی را به رخ خواهد کشید ، شمار پاس های منجر به گلی است که این بازیکن می دهد . این امر جدا از امر گلزنی نشان از آمادگی بالای ذهنی یک مهاجم دارد که می تواند دیگر بازیکنان را نیز در موقعیت گل قرار دهد . مسی در فصل قبل لا لیگا موفق شد 18 پاس منجر به گل دهد . در صورتیکه رونالدو فقط 10 بار موفق به دادن پاس منجر به گل شد . هر چند بد نیست بدانیم در این فصل آنخل دی ماریا در 12 هفته گذشته از لالیگا 10 پاس گل را داده است و به نظر می رسد رکورد فصل قبل مسی را جابجا خواهد کرد .

با همه این موارد کسب دو عنوان قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمان اروپا ، ارزش فوق العاده ای برای مسی داشته و خواهد داشت و به نوعی زمینه ساز شد تا درخشش های مسی بیش از پیش به چشم آیند و این ستاره بیش از رقیبان خود جلوه نماید . همین امر نیز تاثیر بسزایی در کسب توپ طلای فیفا توسط مسی خواهد داشت .

تنها نکته منفی در کارنامه مسی آمار ناامید کننده مسی در بازی های ملی است ، او در 13 دیدار ملی در سال 2011  فقط چهار بار موفق به گلزنی شده است . اما نباید از این امر نیز غافل شویم که او علی رغم آمار ضعیف در گلزنی توانسته 10 بار پاس منجر به گل دهد ، که از این حیث می تواند بار دیگر نبوغ خود را به رخ بکشد . اما به هر ترتیب او در بازی های ملی فروغ خاصی ندارد و در حد نام خود ظاهر نشده است .

یکی از برتری هایی که لیونل مسی نسبت به رونالدو دارد ، این است که مسی در بازی های حساسی همچون ال کلاسیکو نیز موفق به گلزنی های مکرر شده است و اختلاف بسیار زیادی را با رونالدو دارد .

با همه این موارد ، انتخاب یکی از این دو بازیکن به عنوان برترین بازیکن سال ، کار بسیاری دشواری خواهد بود چون هرکدام از این دو ستاره توانایی هایی را دارند که زیبایی های فوتبال را چند برابر کرده است . اما در نهایت یکی از این دو بازیکن سال خواهند بود ، که در این میان به نظر می رسد شانس مسی برای کسب این عنوان بیشتر می باشد چون بازی درخشان و زیبایی مسی در بارسلونا وقتی همراه با نتیجه گیری تیم می شود ، چهره درخشان تری را از بازیکن ارائه می دهد و همین امر نیز باعث شده است تا مسی برتری نسبی را بر رونالدو داشته باشد . از طرف دیگر نبوغ مسی و توانایی تکنیکی بالای او باعث شده است تا درخشش های چابی  و اینیستا که زمینه ساز ظهور خلاقیت های او می شوند در سایه قرار گیرند و دیده نشوند و یا اینکه این مسی به تنهایی مرد شماره یک بارسا لقب گیرد ، این امر باعث جلوه گری بیش از حد مسی شده است و این امر در برتری او نسبت به رونالدو تاثیر زیادی دارد .

رونالدو با وجود آنکه آقای گل لالیگا و اروپا شد و توانست کفش طلا را به خود اختصاص دهد ، کمبود افتخارات تیمی تنها عاملی است که باعث شده است او در سایه مسی قرار گیرد . هرچند در سال 2011 درخشش فوق العاده ای را در  رئال مادرید داشت و بسیار با انگیزه نشان داد ، اما یادمان نرود که فوتبال یک بازی گروهی است و یکی از ویژگی هایی که باعث برتری یک بازیکن بر دیگری می شود تاثیرگذاری او بر تیم است . هرچند رونالدو تاثیر بی نظیری را بر رئال داشت اما در هرصورت رئال نه فاتح لالیگا بود و نه فاتح لیگ قهرمانان و این امر خود در کارنامه یک بازیکن یک ضعف به حساب می آید آن هم برای بازیکنی که ستاره تیم است و تمام چشم ها به سوی اوست



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 28 آبان 1390برچسب:, ] [ 12:52 ] [ یاسر شایان ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید