رئال مادرید
زنده باد رئال مادرید مرگ بر بارسلونا
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رئال مادرید و آدرس madridismo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





او هفتمین کاپیتان فصل رئال مادرید بود . پیش از او هم کریستیانو ، کاسیاس ، راموس ، په په ، آلبیول ، مارسلو و هیگوائین در مقاطعی بازوبند را بسته بودند

Cristiano Ronaldo - Real Madrid v Mallorca
 
  - کریستیانو رونالدو برای اولین بار در بازی با تیم کویت ، کاپیتان رئال مادرید شد .
به گزارش گل وبه نقل از مرجع خبری رئال ترکیب غیرمعمول مورینیو باعث شد که بازیکن پرتغالی به عنوان قدیمی ترین بازیکن ترکیب ، بازوبند را ببندد .
بازیکن پرتغالی که در کنار بنزما و گرانرو در کنار اصلی قرار گرفته بود به خاطر این که چند هفته زودتر از آنها به رئال پیوسته بود ، بازوبند کاپیتانی را بست . بین دو نیمه ، مربی ترکیب را عوض کرد و کاسیاس به جای کریستیانو ، بازوبند را بست .
این تجربه جدیدی برای کریستیانو نیست چرا که او کاپیتان تیم ملی پرتغال هم هست . اما این اولین باری بود که بازیکن مادیرایی ، بازوبند رئال را می بست .
او هفتمین کاپیتان فصل رئال مادرید بود . پیش از او هم کریستیانو ، کاسیاس ، راموس ، په په ، آلبیول ، مارسلو و هیگوائین در مقاطعی بازوبند را بسته بودند .
این اولین باری است که پس از رائول ، یک شماره 7 ، بازوبند را می بندد .
رونالدو در این بازی گل دوم رئال را زد. گل دیگر رئال هم توسط دی ماریا به ثمر رسید.

[foto de la noticia]
[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 21:7 ] [ یاسر شایان ]

پاسخ مورینیو ، با تشویق برخی خبرنگاران کویتی همراه بود که یکی از آنها در پایان کنفرانس مطبوعاتی ، شعار " لعنت به بارسا " را سر داد

Mourinho, Khedira, Ozil y Zidane en la celebración del Real Madrid
 
  - ژوزه مورینیو در کنفرانس مطبوعاتی ، دقایقی پس از حضور در کویت صحبت کرد .
در یک جو آرام ، مربی رئال مادرید از بازی مقابل تیم کویت ابراز خرسندی کرد . مورینیو گفت :" برای اولین بار است که به کویت می آیم و حس کنجکاوی زیادی دارم . " وی همچنین قول داد که رئال مادرید با بیشترین قوایش بازی کند :" برای بازی کردن در این جا هستیم ، نه گردش . رئال مادرید همیشه باید ببرد چرا که شخصیتش این را نشان می دهد . پس با تمام قوا بازی می کنیم . بهترین تیممان را آورده ایم و با تمام قوایمان بازی می کنیم . "
به گزارش گل به نقل از مرجع خبری رئال  مربی که در کنفرانس مطبوعاتی مدام با ایکر کاسیاس شوخی می کرد ، پیش بینی کرد که بازیکنانش نمایش زیبایی ارائه دهند . وی افزود :" کمی خسته هستیم و تقریبا تمامی بازیکنانم آماده یورو می شوند . ما با تمام توانمان بازی می کنیم تا شخصیت رئال مادرید را نشان دهیم . اما امیدوارم این بازی دوستانه باشد و مصدومی نداشته باشیم . دوست ندارم یکی از بازیکنانم به خاطر این بازی ، یورو را از دست بددهد . ما در این جا هستیم که اشتیاق به قوتبال را در کویت افزایش دهیم ، امیدوارم شرایط روبراه باشد . "
 در کویت هم بحث در مورد رسیدن توپ طلا به مسی یا رونالدو مطرح شد که مورینیو به ضرس قاطع گفت :" اگر در فوتبال ، به حس روی آورده شود ، باید کریستیانو این عنوان را ببرد . او بازیکن خاصی است . کامل ترین است . با ضربه سر ، کاشته 30 متری ، ضد حمله و ... گل می زند . بازیکنی است که همه کاری می کند . "
این حضور در مقابل مطبوعات ، بیش از 15 دقیقه طول نکشید که با لبخند طولانی مورینیو همراه شد چرا که در مورد این از او پرسیده شد که با این که چهره اش غیر صمیمی به نظر می رسد ، آدم خوش مشربی است . مربی پرتغالی لبخند زد و گفت :" این که خوش رو هستم به این خاطر نیست که اکنون در تعطیلات هستیم بلکه به این دلیل است که نمی خواهم تصویر خوبم را در این جا خراب کنم . "
 پاسخ مورینیو ، با تشویق برخی خبرنگاران کویتی همراه بود که یکی از آنها در پایان کنفرانس مطبوعاتی ، شعار " لعنت به بارسا " را سر داد .
[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 13:51 ] [ یاسر شایان ]

کاروان رئال مادرید برای برگزاری دیداری دوستانه وارد کویت شد

Celebración Liga Real Madrid Ayuntamiento
 

-کاروان رئال مادرید سه شنبه وارد کویت شدند و قرار است در روز چهارشنبه در دیداری دوستانه مقابل تیم ملی کویت قرار بگیرند.

این درحالی است که جشنهای قهرمانی کهکشانی ها روز دوشنبه در شهرداری مادرید به اتمام رسید و آنها صبح روز سه شنبه به سمت خلیج فارس پرواز کردند تا برای اولین در خاک کشور کویت به میدان بروند.

استقبال از کهکشانی ها به بهترین نحو ممکن به عمل آمد. دیدار دوتسانه تیم ملی کویت و رئال مادرید در ورزشگاه خلیفه برگزار می شود که گنجایش 18500 هوادار را دارد و تا صبح سه شنبه تنها 2 هزار بلیط برای فروش باقی مانده بود واین درحالی بود که بلیط های این بازی با قیمتی عجیب و بین 70 تا 415 یورو به فروش می رسید.عارف اسوادل، بانی و رئیس اتحادیه مادریدی «گاو سفید»کویت در این باره گفت:« این بلیطها واقعا گران هستند ولی در کویت تلاش زیادی برای سازماندهی سفر بهترین تیم دنیا به این کشور انجام شده. ما تلاش زیادی را انجام دادیم  و تماشای این بازی دستمزد خوبی برای ماست.»

این قیمتها درواقع تامین بخشی از قراردادی است که رئالی ها با کمیته سازماندهی این سفر به امضا رسانده اند. تنها مشکلی که درانتظار کهکشانی هاست، گرمای فراوان کویت است. عصرسه شنبه دمای هوا دراین کشور بین 36 تا 38 درجه بود و درزمان برگزاری این بازی  دوستانه، دمای هوا بین 33 تا35  درجه خواهد بود.  

درآستانه این دیدار یک شک بزرگ وجود دارد و آن هم لباسی است که رئالی ها دراین بازی برتن خواهند کرد. رئالی ها در زمان معارفه «جزیره مصنوعی »شان درامارات،به احترام اعتقادات مردم مسلمان این کشور، صلیب موجود برروی لوگوی تیمشان را برداشتند. و این احتمال وجود دارد که برای این دیدار دوستانه هم رئالی ها پیراهن هایی را برتن کنند که برروی آن خبری از صلیب نباشد، تابدین ترتیب به مسلمانان ادای احترام کرده باشند.

این بازی تنها رویداد برای سفر کهکشانی ها نبود.آنها بلافاصله بعد از ورود به کویت در هتل ریجنسی مستقر شدند و مورینیو درکنفرانسی خبری شرکت کرد. بعد از آن مراسم استقبال رسمی در کاخ   شیخ صباح الحمد ، به عمل آمد. کسی که تمام هزینه سفر رئالی ها به کویت را متقبل شده است.

 هدف رئالی ها ازسفر به کویت، در استراتژی سران این باشگاه در توسعه نفوذ در قاره آسیاست. منطقه ای که فوتبال درآن به دنبال رشد و پیشرفت است.رئالی ها در راستای حمایت از این استراتژی ، سفرهایی را به چین و کشورهای آسیای شرقی داشته اند و در سال 2008 در دیداری دوستانه مقابل النصر عربستان قرار گرفتند و در آن بازی و در حضور 67 هزار تماشاگر، با نتیجه 1-4 به پیروزی رسیدند

[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 13:51 ] [ یاسر شایان ]

رئالی ها این فصل با اختلاف 9 امتیازی نسبت به بارسا، عنوان قهرمانی رقابت های لالیگا را برای سی و دومین بار به دست آوردند و پرس بازیکنان تیمش را مورد ستایش قرار داد.

Florentino Perez - Real Madrid
 

- فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید، اعلام کرد این باشگاه برای پیروز شدن تاسیس شده و معتقد است شاگردان مورینیو در رقابت های این فصل تاریخ ساز شدند.

رئالی ها این فصل با اختلاف 9 امتیازی نسبت به بارسا، عنوان قهرمانی رقابت های لالیگا را برای سی و دومین بار به دست آوردند و پرس بازیکنان تیمش را مورد ستایش قرار داد.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" ما قول سال گذشته مان برای برگشت به مسیر قهرمانی را عملی کردیم. این باشگاه برای قهرمانی متولد شده و ما هرگز این اتفاق خسته نمی شویم. ما به کارمان ادامه می دهیم و می خواهیم وجه اسطوره ای باشگاه را افزایش دهیم.

این تیم جزئی از افسانه این باشگاه است. رکوردهای این تیم را نمی توان فراموش کرد و شاگردان مورینیو جایگاه ویژه ای در تاریخچه باشگاه خواهند داشت. ما این قهرمانی را در سالگرد 110 سالگی مان به دست آوردیم ومطمئن بودیم که می توانیم این کار را با ارزش هایی که از نسل های قبلی به ما رسیده، انجام دهیم.

استعداد، فداکاری، ایثار و دفاع از این باشگاه یک تیم بی نظیر تشکیل داد که توانست این رقابت ها را با رهبری یک مربی فوق العاده به دست بیاورد؛ مربی ای که در قلب همه رئالی ها جای دارد."

[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 22:53 ] [ یاسر شایان ]

مسی در رقابت های این فصل لالیگا با زدن 50 گل، عنوان پی چی چی را به دست آورد و رونالدو نیز به اولین بازیکنی در تاریخ این رقابت ها تبدیل شد که مقابل همه تیم های دیگر لیگ گلزنی کرد

Karim Benzema, Real Madrid
 

- کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید، معتقد است نمی تواند از بین کریس رونالدو و لیونل مسی، یک بازیکن را انتخاب کرد زیرا آنها بازیکنانی متفاوت هستند و اعتراف کرد که دوست دارد در کنار هر دو بازی کند.

مسی در رقابت های این فصل لالیگا با زدن 50 گل، عنوان ال پی چی چی را به دست آورد و رونالدو نیز در این فصل به اولین بازیکنی در تاریخ این رقابت ها تبدیل شد که مقابل همه تیم های دیگر لیگ گلزنی کرد.

بنزما در گفتگو با خبرنگاران گفت:" مسی یا رونالدو؟ نمی توان از بین آنها یک نفر را انتخاب کنم زیرا آنها بازیکنان متفاوتی هستند. دوست دارم در کنار هر دو بازی کنم."

ستاره فرانسوی همچنین ژوزه مورینیو، سرمربی تیمش را مورد ستایش قرار داد و گفت:" از نظر من، او بی تردید شماره یک است. من مربی های فوق العاده ای داشتم اما بی تردید او بهترین است."

او همچنین در مورد ادامه دوران حرفه ای اش در رئال گفت:" پایان دوران حرفه ای در رئال؟ نمی دانم می توانم به اندازه رائول در رئال بازی کنم یا خیر؛ باید ببنیم چه رخ خواهد داد.در حال حاضر همه چیز خوب پیش می رود ما قهرمان لیگ شده ایم و من به این مسئله افتخار می کنم.
درست است که شرایط در ابتدا کمی نامساعد بود و من از خانواده ام دور شده بودم اما با صبر و کار سخت رفته رفته همه چیز بهتر شد. همیشه دوست داشتم برای رئال بازی کنم و اکنون بسیار خوشحالم.

زیدان کمک زیادی به من کرد. او بهترین بازیکن تاریخ فرانسه است. او همیشه با من صحبت می کند.

مورینیو هم همیشه می گوید که از من چه انتظاراتی دارد. ما زیاد با هم حرف می زنیم و او به من اعتماد دارد."

[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 22:52 ] [ یاسر شایان ]

رئال شب گذشته موفق شد با پیروزی مقابل مایورکا، به رکورد 100 امتیاز در لالیگا دست پیدا کند؛ رکوردی که تاکنون هیج تیمی به آن نرسیده بود.

 
Cristiano Ronaldo, Real Madrid
 

- کریس رونالدو، ستاره رئال مادرید، اعلام کرد که تیمش از کیفیت لازم برای قهرمانی در جام های بیشتر در سال های پیش رو برخوردار است.

رئال شب گذشته موفق شد با پیروزی مقابل مایورکا، به رکورد 100 امتیاز در لالیگا دست پیدا کند؛ رکوردی که تاکنون هیج تیمی به آن نرسیده بود.

رونالدو از اینکه تیمش توانست به این رکورد برسد، بسیار خوشحال است  وامیدوار است که بتوانند به این روند ادامه دهند.

او در گفتگو را رئال مادرید تی وی گفت:" رسیدن به رکورد 100 امتیاز بسیار مهم است. ما از این اتفاق خوشحالیم. اکنون به موفقیت با تیم ملی پرتغال فکر می کنم. و بعد از آن بار دیگر رئال.

این تیم آینده درخشانی دارد زیرا بسیاری از بازیکنان این تیم بین 23 تا 27 هستند. ما آینده فوق العاده ای در پیش داریم."

[ دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 22:5 ] [ یاسر شایان ]

رئالی ها در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان، در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل بایرن مونیخ از دور رقابت ها کنار رفت.

Jose Mourinho, Real Madrid
 

- ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، مطمئن است که این تیم تا سال 2014 قهرمان چمپیونزلیگ خواهد شد.

رئالی ها در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان، در مرحله نیمه نهایی با شکست مقابل بایرن مونیخ از دور رقابت ها کنار رفت.

سرمربی کهکشانی ها در گفتگو با نشریه آ.اس گفت:" علی رغم اینکه در چند نیمه نهایی تا به حال شکست خورده ام، اما فکر می کنم خدا در چمپیونزلیگ حامی من است.

من دو بار قهرمان این رقابت ها شده ام. این در حالی است که بعضی از بازیکنان فعلی رئال هرگز چنین جامی را به دست نیاورده اند و رئال به دنبال رسیدن به دهمین قهرمانی اش است.

با این وجود، ما عقده قهرمانی نداریم اما اگر به همین روند ادامه بدهیم، بعد از دو بار حضور در نیمه نهایی، می توانیم در یکی دو سال آینده قهرمان چمپیونزلیگ شویم.

عقده داشتن دردی را دوا نمی کند؛ این رویاست که کارساز است."

در حالی که بسیار در انتظار آغاز رقابت های یورو 2012 هستند، آقای خاص اعلام کرد که از هم اکنون به رقابت های فصل آینده فکر می کند.

" امروز جشن ما تمام خواهد شد، بازیکنان به یورو 2012 فکر می کنند و من به فصل آینده فکر می کنم زیرا وقتی در باشگاهی مثل رئال کار می کنید، نمی توانید به چند قهرمانی اکتفا کنید.

در رئال همیشه باید به آینده فکر کنید."

[ دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 22:4 ] [ یاسر شایان ]

هواداران رئال مادرید قرار است فردا با پوشیدن پیراهن سفید این تیم و حضور در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو قهرمانی این تیم در لالیگا را جشن بگیرند

Real Madrid bus at Plaza Cibeles
 

- دیدار فردای رئال مادرید با رئال مایوركا، نخستین بازی آنها در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو پس از مسجل شدن قهرمانی شان در لالیگا خواهد بود.

ایكر كاسیاس، سرخیو راموس و كریستیانو رونالدو به نمایندگی از باشگاه رئال مادرید از هواداران خواسته اند در سانتیاگو برنابئو حضور یابند ، پیراهن های سفید رئال را بپوشند و سی و دومین قهرمانی این تیم را جشن بگیرند.

باشگاه رئال مادرید كه از نحوه برگزاری جشن قهرمانی این تیم در میدان سیبلس در مركز شهر بسیار راضی است قصد دارد جشن برنابئو را هم به برنامه های خود اضافه كند.

در صورتی كه رئال مادرید در دیدار فردا مقابل مایوركا پیروز شود نخستین تیم اسپانیایی خواهد بود كه با 100 امتیاز به قهرمانی در لالیگا می رسد.

در سایت باشگاه رئال مادرید به نقل از كاسیاس، راموس و رونالدو خطاب به هواداران تیم آمده است: لحظاتی فراموش نشدنی با شما در این سال داشتیم و می خواهیم روز یكشنبه هم در میان شما باشیم. قهرمانی متعلق به رئال مادرید است و می خواهیم در برنابئوی سفید پوش جشن قهرمانی بگیریم. در این روز پیراهن سفید تیم را بپوشید.

[ شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 15:37 ] [ یاسر شایان ]

او در 10 فصل به 7 قهرمانی لیگ رسیده و در انگلیس، ایتالیا و اسپانیا فاتح لیگ شده. آیا او را باید بهترین فردی دانست که روی نیمکت تیم‌ها نشسته؟

 
Jose Mourinho - Real Madrid
 

 – این رضایت‌بخش‌ترین روز او بود. رئال مادرید اتلتیک بیلبائو را در سن‌مامس با نتیجه سه بر صفر در هم کوبید و به اولین قهرمانی لیگ پس از سال 2008 دست یافت. ژوزه مورینیو پنج انگشت دست راست و دو انگشت دست چپش را بالا گرفت تا عدد هفت را نشان دهد: او در دوران مربی‌گری کوتاه خود هفت بار قهرمان لیگ شده.

این هفت قهرمانی در تنها 10 سال به دست آمده، آن هم در شرایطی که او 9 فصل را تا پایان در تیمش بوده. این یعنی مورینیو یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال است. او در چهار کشور قهرمانی را به دست آورده: ابتدا در کشورش پرتغال، و سپس در سه لیگ بزرگ اروپا: انگلیس، ایتالیا و اکنون هم اسپانیا. اما این یکی شیرین‌تر بود. این به قول خودش یکی از دشوارترین قهرمانی‌های او بود. او برای قهرمانی باید یکی از سرسخت‌ترین دشمنانش، یعنی بارسلونا را پشت سر می‌گذاشت، تیمی که بسیاری از کارشناسان آن را بهترین تیم تاریخ نام نهاده‌اند.

اما اگر بارسا بهترین تیمی است که تاکنون پا به میدان گذاشته، درباره مربی‌ای که آنها را در سه مرتبه مختلف، در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان شکست داده چه می‌توان گفت؟ هیچ مربی دیگری مانند مورینیو نتوانسته بارسا را ببرد. پس اگر بارسا بهترین تیم است، آیا ژوزه هم بهترین مربی تاریخ است؟


فاتحان چند لیگ
ا   ارنست هاپل

این اتریشی اسطوره‌ای هشت قهرمانی لیگ در چهار کشور به دست آورد: با فاینورد، بروژ، هامبورگ و سواروفسکی تیرول. او یکی از سه مردی است که با دو باشگاه مختلف فاتح جام باشگاه‌های اروپا شده (فاینورد و هامبورگ).

  تومیسلاو ایویچ

این مربی اهل کرواسی سه بار با هایدوک اشپلیت قهرمان لیگ کشورش شد و سپس با آژاکس، اندرلشت، پاناتینایکوس و پورتو هم قهرمانی کسب کرد. او هفت قهرمانی در مجموع به دست آورد و با اتلتیکو مادرید هم فاتح جام حذفی شد.

  جیووانی تراپاتونی

هفت قهرمانی سری آ (شش تا با یوونتوس و یکی با اینتر) به دست آورد، و با بایرن، بنفیکا و رد بول سالزبورگ هم قهرمان لیگ‌های مختلف شد. او در سال 1985 یوونتوس را به قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا رساند. او تنها مربی‌ای است که تمامی انواع جام‌های باشگاهی اروپایی، و جام باشگاه‌های جهان را برده.

مقایسه بین مربیان و تیم‌های ادوار گوناگون تاریخ همواره کار دشواری بوده، اما اعداد مورینیو خودش بازگوکننده همه چیز است. او تازه یک دهه است مربی‌گری می‌کند و یکی از معدود مربانی است که در چهار کشور قهرمان شده، و تنها فردی است که در سه لیگ بزرگ اروپا قهرمانی کسب کرده، و تنها یکی از سه نفری است که با دو باشگاه مختلف فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده. او بی‌تردید فرمول پیروزی را در جیب دارد.

مورینیو در فصل اول حضورش در پورتو هدایت تیم را از میانه‌های فصل در اختیار گرفت و اژدهایان را به دو قهرمانی پیاپی در لیگ، یک جام یوفا و یک لیگ قهرمانان رساند و سپس به چلسی رفت و دو بار لیگ برتر را فتح کرد.

او پس از آن که سومین فصل را به منچستریونایتد واگذار کرد در اوایل فصل چهارم از سوی رومن آبراموویچ اخراج شد. او سپس در اینتر دو اسکودتو و یک لیگ قهرمانان را فتح کرد و جام‌های دیگری هم به دست آورد و راهی مادرید شد. او در اولین فصل حضور در رئال جام حذفی را ربود. البته فصل اول او با ناامیدی به پایان رسید؛ رئال با چهار امتیاز فاصله با بارسا قهرمانی لیگ را از دست داد.

اما فصل بعدی او بهتر می‌شد. خودش که چنین وعده داده بود. او به قولش عمل کرد و هفته گذشته لالیگا را فتح کرد. هفت قهرمانی در 10 سال، در حالی که 9 فصل را به پایان رسانده. او دو بار هم نتوانسته قهرمان شود که البته در آن دو سال نایب قهرمان شده.

مورینیو برخلاف مربیان بزرگ پیشین هنوز ناکامی را تجربه نکرده. این مربی متولد ستوبال، از زمان اولین فصل کاملش در پورتو، هر سال دست کم یک قهرمانی به دست آورده، آن هم در چهار باشگاه. او در مجموع 19 عنوان برای تیم‌هایش به دست آورده (شش تا برای پورتو، شش تا برای چلسی، پنج تا برای اینتر و دو تا برای مادرید).

او البته با مادرید مقابل تیمی قرار گرفت که بسیاری آن را بهترین تیم تاریخ توصیف می‌کنند. او تیم پپ گواردیولا را هم شکست داد. سه بار، دو بار با مادرید و یک بار با اینتر.

مورینیو اعلام کرده فصل بعد در اسپانیا می‌ماند و پس از جدایی گواردیولا از بارسلونا به دنبال تقویت هرچه بیشتر تیمش است. هدف اصلی او با مادرید رسیدن به «لا دسیما» است: دهمین قهرمانی تاریخ باشگاه پایتخت‌نشین در لیگ قهرمانان اروپا. او در سال 2010 با اینتر فاتح اروپا شد و فاش کرد که دوست دارد این رقابت‌ها را با تیم‌های سه کشور مختلف فتح کند. این هدف بعدی اوست که اگر به آن برسد دست‌نیافتنی خواهد شد. باب پیسلی، اسطوره لیورپول در دوران فوق موفق خود در آنفیلد سه بار فاتح جام باشگاه‌های اروپا شد، و هیچ مربی دیگری از آن هنگام نتوانسته در این زمینه هت‌تریک کند. انجام این کار با سه تیم متفاوت از سه کشور متفاوت دستاوردی منحصر به فرد خواهد بود.

هر سه تیم پیشین مورینیو البته به او کمک‌های فراوانی کردند و هر سه مخارج بسیار زیادی برای خرید بازیکنان جدید داشتند. خریدهای زیرکانه او در پورتو موفقیت‌های قابل توجهی به همراه داشت، و باید دید او آیا می‌تواند این قهرمانی‌ها را در باشگاهی به دست بیاورد که منابع محدودتری دارد؟ مانند برایان کلاف که با ناتینگهام فارست فاتح جام باشگاه‌های اروپا شد.

البته فوتبال از آن هنگام تغییر کرده و امروزه برای مثال بازی ناتینگهام فارست و مالمو (که در فینال سال 1979 برگزار شد) در فینال بسیار بعید به نظر می‌رسد. شاید بازی پورتو با موناکو در سال 2004 آخرین فینالی بود که بین دو تیم نه‌چندان بزرگ برگزار می‌شد. اکنون ثروتمندها ثروتمندتر شده‌اند و شکاف بین تیم‌ها گسترده‌تر شده. منطقی است که مورینیو به دنبال تیم‌هایی باشد که بهترین فرصت را برای موفقیت در اختیارش بگذارند.



حس پیروزی | مورینیو با اینتر فاتح لیگ قهرمانان می‌شود

سازگاری مورینیو به زندگی در کشورها، فرهنگ‌ها و رقابت‌های مختلف فوق‌العاده تاثیرگذار بوده. او آماده است که از منطقه آسایش خود بیرون برود، چالش جدیدی بپذیرد، زبان تازه‌ای بیاموزد و کاری کند که باشگاه جدیدش موفق باشد. او تا حالا همیشه همین کار را کرده.

هرچند او بارها مورد انتقاد طرفداران و رسانه‌ها قرار گرفت، اما بازیکنانش او را بسیار می‌ستایند. از کریستیانو رونالدو گرفته تا زلاتان ایبراهیموویچ، تامی بازیکنان بزرگی که آقای خاص با روش خاص خود آنها را هدایت کرده تا می‌توانسته‌اند از او خوب گفته‌اند. آنها عاشق مورینیو هستند. بازیکنان شیفته مربیانی هستند که برنده باشند، افرادی که بتوانند تجربیات شخصی آنها را به اوج برسانند. مورینیو چنین فردی است. او این کار را عالی انجام می‌دهد. او نتایج لازم را گرفته تا احترام بازیکنان را برانگیزد. توجه او به جزئیات را هیچ کس ندارد، و فوتبالیست‌ها اغلب از روش‌های باریک‌بینانه و دقت او در تمرینات شگفت‌زده می‌شوند. او پیش از هر بازی پرونده‌های بسیار دقیق و مفصلی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که تمامی اطلاعات مورد نیاز آنها درباره بازیکنان رقیب در آن جمع شده. او مطلقا هیچ چیزی را به بخت و اقبال وانمی‌گذارد. بردن این همه جام، و رکورد 9 سال بدون باخت خانگی در لیگ، این‌ها هیچ ارتباطی با شانس ندارد.

پس آیا او بزرگ‌ترین مربی تاریخ است؟

این بستگی به این دارد که تعریف ما از بزرگی چه باشد. اگر رسیدن به موفقیت پایدار، و ساختن تیم‌های قهرمان متعدد در یک باشگاه – مانند آنچه سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد انجام داده یا جیووانی تراپاتونی با یوونتوس دهه 1970 و 1980 انجام داد – ملاک باشد، او به روشنی این صفت را ندارد. او در هیچ باشگاهی از خود سلسله‌ای به جا نگذاشته و با توجه به استراتژی کوتاه‌مدت او برای موفقیت، بعید است چنین کاری انجام دهد.

سپس نوبت به مساله منابع می‌رسد. به جز پورتو، تمامی قهرمانی‌های مورینیو با خرج کردن‌های فراوان به دست آمده: چلسی، اینتر و مادرید همه مبالغ هنگفتی را هزینه کردند تا این مربی پرتغالی تیم‌های درخشانی بسازد. برخی می‌گویند مربیان دیگر هم با چنین منابعی می‌توانستند موفق شوند. بدیهی‌ترین مثال، روبرتو مانچینی در منچسترسیتی است که در آستانه فتح لیگ برتر است.

اما سبک چطور؟ مورینیو 19 قهرمانی در دوران مربی‌گری کسب کرده، اما نسل‌های بعدی هیچ کدام از تیم‌هایش را از روی علاقه، و به دلیل زیبایی یا اصالت به یاد نخواهند آورد. ژوزه نتیجه می‌گیرد، اما بازی زیبا از سبک او درنمی‌آید.

او البته مربی دفاعی نیست، اما تیم‌های او بیشتر از این که به فکر مالکیت توپ و ظرافت باشند در اندیشه عمل‌گرایی و بهره‌وری بوده‌اند. تیم مادرید او شاید استثنا باشد، تیمی که بیش از 100 گل در لالیگا زده، اما این بیشتر از همه به دلیل فلسفه ضدحملات او بوده، و این گل‌ها با مالکیت توپ و پاس‌کاری‌های دقیق به سبک بارسا به دست نیامده‌اند. آیا تیمی از تیم‌های مورینیو را نسل‌های بعدی در کنار آژاکس بزرگ دهه 1970، میلان آریگو ساکی، بارسای گواردیولا یا حتی برزیل قهرمان جام جهانی 1970 به یاد خواهند آورد؟ احتمالا نه.



موفقیت و زیبایی | اما آیا گواردیولا جای دیگر هم موفق می‌شود؟

برای مورینیو احتمالا اهمیتی هم ندارد. ذهنیت او پیروزی به هر قیمتی است، ذهنیتی که باعث شد دوستی سابق او با گواردیولا از بین برود و تبدیل به دشمنی شود، چرا که مورینیو با سماجت به دنبال تحریک گواردیولا بود. انگشت کردن در چشم تیتو ویلانووا، کمک مربی بارسا که مربی این تیم خواهد شد هم شرم‌آور بود و هم مایه تأسف. کلاف البته یک بار به طرفداران خودی مشت زد، اتفاقی که بسیار هم مشهور شد، و دلیو روسی مربی فیورنتینا هم همین هفته پیش بود که بازیکن خود را زیر مشت و لگد گرفت.

چنین رفتاری بی‌تردید چهره مورینیو را لکه‌دار کرده، اما این رفتارها توانایی‌های او در زمینه مربی‌گری را زیر سوال نمی‌برد. تاکتیک او تنها بازی‌های روانی نیست و او مانند گواردیولا سعی ندارد تصویری بی‌نقص داشته باشد. او شاید بهتر بود این کار را می‌کرد. اما بازیکنان بزرگ بسیاری، از جمله دیه‌گو مارادونا و زین‌الدین زیدان هم با حرکات بد، چه در داخل و چه در خارج میدان به دوران بازی خود ضربه زدند. به یاد هم داشته باشیم که گواردیولا رکورد بیشترین کارت قرمز در میان بازیکنان تاریخ بارسلونا را دارد.

مورینیو هنوز خود را در پست مربی ملی نیازموده، اما کمتر فردی وجود دارد که هم در باشگاه موفق بوده باشد و هم در تیم‌های ملی. کارلوس بیلاردو از آرژانتین، لوییز فلیپه اسکولاری از برزیل، رینوس میشل از هلند، فرانس بکن‌باوئر از آلمان و مارچلو لیپی از ایتالیا در هر دو سطح به موفقیت رسیده‌اند، اما موفقیت آنها قابل قیاس با مورینیو در سطح باشگاهی نیست. البته این را نباید نشان بزرگ نبودن این مربیان دانست. تیم ملی را نمی‌توانید با خرید بازیکن تقویت کنید. بازیکنانی محدود در اختیار دارید و باید بهترین بازی را از آنها بگیرید.

شاید هنوز زود باشد درباره مورینیو قضاوت کنیم. او در 49 سالگی هنوز مربی جوانی به شمار می‌رود، و اعلام کرده دست کم 20 سال دیگر مربی‌گری خواهد کرد و شاید هم تبدیل به پرافتخارترین مربی تاریخ شود.


چنین رفتاری بی‌تردید چهره مورینیو را لکه‌دار کرده، اما این رفتارها توانایی‌های او در زمینه مربی‌گری را زیر سوال نمی‌برد. تاکتیک او تنها بازی‌های روانی نیست و او مانند گواردیولا سعی ندارد تصویری بی‌نقص داشته باشد.

اگر او بتواند با نرخ فعلی به موفقیت ادامه دهد، عملا نمی‌توان او را بهترین مربی تاریخ ندانست. پیسلی در 9 سال در لیورپول 20 قهرمانی کسب کرد، در حالی که فرگوسن در آبردین و یونایتد نزدیک به 50 عنوان به دست آورد. تراپاتونی در چهار کشور متفاوت 20 جام کسب کرد. میشل و یوهان کرویف زیبایی را به نتیجه ترجیح می‌دادند ولی آنها هم به موفقیت رسیدند. مربیانی مانند کلاف، هاپل و هلنیو هررا هم نتایج قابل توجهی در شرایط متفاوت گرفته‌اند.

از مربیان فعلی هنوز گواردیولا شاید بتواند مورینیو را به چالش بکشد. مربی بارسا در پایان فصل از این تیم می‌رود. او 13 قهرمانی (که می‌تواند با فتح جام حذفی به 14 افزایش یابد) در تنها 4 فصل باشگاه کاتالان را ترک می‌کند.

پپ موفقیت را با زیبایی در نوکمپ به دست آورد، اما او تمامی مواد لازم، هم از نظر بازیکن و هم از نظر فلسفه فوتبال را در اختیار داشت. او و بارسا هم‌زیستی داشتند و بازتولید چنین نتایج درخشانی در باشگاه‌های دیگر چالشی کاملا متفاوت خواهد بود.

شاید هم دو مربی برتر دوران مدرن را به نظاره نشسته‌ایم. البته در حال حاضر توانایی مورینیو در زمینه کسب نتیجه در چندین کشور، فرهنگ و لیگ متفاوت به معنای آن است که او از گواردیولا برتر است. مربی پرتغالی به قول دیه‌گو مارادونا رییس است. او را دوست داشته باشید یا از او متنفر باشید، او بهترین مربی فعلی است و احتمالا بهترین مربی تاریخ خواهد شد.

[ پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 15:18 ] [ یاسر شایان ]

اوزیل که در تابستان 2010 از برمن به رئال پیوست، خیلی زود به یکی از ستاره های ثابت رئال تبدیل شد و در این فصل هم نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لالیگا داشت.

Mesut Ozil - Real Madrid
 

- مسوت اوزیل، هافبک رئال مادرید، از اینکه رکورد 100 بازی گونتر نتزر، ستاره آلمانی سابق رئال، را پشت سر گذاشت، اظهار خوشحالی کرد اما تاکید کرد خود را با ستاره سابق فوتبال آلمان مقایسه نمی کند.

اوزیل که در تابستان 2010 از برمن به رئال پیوست، خیلی زود به یکی از ستاره های ثابت رئال تبدیل شد و در این فصل هم نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لالیگا داشت.

او در گفتگو با نشریه کیکر گفت:" گونتر نتزر بازیکن فوق العاده ای بود؛ در رئال هنوز به او احترام می گذارند. اینکه به اندازه ای او برای رئال بازی کرده ام، احساس افتخار می کنم اما چنین مقایسه هایی برای من در اولویت نیست. برای من بازی کردن برای رئال اهمیت بیشتری دارد."

ستاره خط میانی ژرمن سپس در مورد اینکه چگونه هم تیمی هایش شکست مقابل بایرن در چمپیونزلیگ را فراموش کردند و مقابل بیلبائو به پیروزی رسیدند، گفت:" من فرصتی برای فکر کردن به شکست مقابل بایرن نداشتیم. ما باید بلافاصله روی بازی های لالیگا تمرکز می کردیم. من هرگز این قهرمانی را فراموش نمی کنم . این پاداشی برای یک سال سختکوشی ما بود."

[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 21:25 ] [ یاسر شایان ]

بعداز مسجل شدن قهرمانی رئال دراین فصل، مراسم «ال پاسییو» درورزشگاه لوس کارمنس گرانادا به اجرا در آمد

Real Madrid players celebrating at the bus
 
- هفته گذشته بود که قهرمانی رئال مادرید در رقابتهای این فصل لالیگا، با توجه به محاسبات ریاضی قطعی شد و روز پنجشنبه جشن قهرمانی کهکشانی ها در میدان سیبلس شهر مادرید برگزار گردید. طبق رسم و رسوم فوتبال اسپانیا، اولین بازی بعد از مسجل شدن زودهنگام قهرمان رقابتهای لالیگا ، با رسم ویژه ای به نام « ال پاسییو» آغاز می شود که طی آن ، بازیکنان تیم حریف، به نشانه ادای احترام به بازیکنان تیم قهرمان یک راهروی انسانی تشکیل داده، بازیکنان تیم قهرمان زودهنگام از این راهرو عبور کرده و مورد تشویق بازیکنان حریف قرار می گیرند. دردیدار شنبه شب رئال مقابل گرانادا و در ورزشگاه لوس کارمنس شاهد اجرای این رسم بودیم:

Antes del partido, los jugadores del Granada formaron el preceptivo pasillo de honor a los del Real Madrid, campeones de Liga 11-12.
[ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 21:24 ] [ یاسر شایان ]

فدریکو برادر ال پیپیتا، با اطمینان فراوان از ادامه حضور برادرش در رئال می گوید

Gonzalo Higuaín - Real Madrid
 

- فدریکو ایگواین، برادر بزرگتر گونسالو ایگواین که بازیکن میانی تیم کولون سانتا فه آرژانتین است در مورد آینده برادر کوچکترش صحبت کرده است.

او در صحبتهایی که در رسانه های آرژانتینی بازتاب یافته گفته:« برادرم، گونسالو ، از مادرید جدا نخواهد شد. او دررئال احساس آرامش می کند و در آنجا واقعا حس خوبی دارد و بسیار هم محبوب است. در حال حاضر او رئال را ترک نخواهد کرد.»

او درمورد رابطه ایگواین با مورینیو گفت:« برخی رسانه ها برخی اخبار را به صورت نادرست پوشش می دهند  و تمام آنچه روزنامه ها می نویسند، صحیح نیست.»

[ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 21:22 ] [ یاسر شایان ]

دستیار مورینیو در صحبتهایی اعلام کرده که ستاره آرژانتینی از اهمیتش در رختکن کهکشانی ها مطلع است

Aitor Karanka - Real Madrid                                                                                                                                                          - ایتور کارانکا، دستیار ژوزه مورینیو روز جمعه در کنفرانس خبری رئالی ها قبل از بازی با گرانادا شرکت کرد. او درحالی صحت می کرد که نه نگران بود و نه اثری از خستگی دراو دیده می شد.

کارانکا صحبتهایش را این طور آغاز کرد:« کاملا مشخص است که هواداران ما تمایل زیادی داشتند تا قهرمانی تیم را در میدان سیبلس جشن بگیرند و از ابتدای فصل، این تیم برای همین هدف هدایت می شد. پنجشنبه بالاخره به این خواسته رسیدیم. هواداران تیم ما همیشه از ما حمایت می کنند و ما خوشحالیم که شادی و محبت این هواداران را پاسخگو هستیم.»

رئالی ها اکنون قهرمانی شان در رقابتهای این فصل را مسجل شده می دانند و اکنون انتظار می رود تا در استانه بازی شنبه شب، تغییراتی را درترکیب تیم مادریدی شاهد باشیم.ممکن است کاسیاس و برخی از بازیکنان رئال که در طول فصل بیشتر از سایرین بازی کرده اند به استراحت بپردازند. کارانکا در این باره گفت:« ما به هدفمان رسیده ایم و درترکیب تیم تغییراتی خواهیم داشت. تک تک بازیکنان رئال برای کسب پیروزی در بازی آمادگی دارند. درمورد رکوردشکنی، باید به رقابتها احترام بگذاریم. حریفان ما برای کسب امتیازات مهمی بازی می کردند. بدون درنظر گرفتن 11 بازیکنی که برای تیم به میدان خواهند رفت، باید بگویم که فقط برای برد بازی خواهیم کرد.»

این طور به نظر می رسد که آینده ایگواین در رئال مادرید با اما و اگرهایی روبروست. اما کارانکا دراین باره گفت:« پیپا کاملا مستقیم می داند که بازیکن مهمی برای ما و برای رختکن ماست.نیازی به این نیست که بگوئیم که برای فصل بعد روی او حساب باز کرده ایم. نمی خواهیم که او برود.»

او درادامه به این نکته اشاره کرد که برای تیمش رسیدن به 100 امتیاز در رقابتهای لالیگا، رویای بزرگی است:« هرچقدر آمار و ارقام ما بزرگتر باشند، بهتر.. ولی مهمترین هدف برای ما قهرمانی در لالیگا بود که به آن رسیدیم.»

گواردیولا و صحبتهایش درمورد کمکهای داوری به نفع رئال مادرید پاسخ کوتاهی داشت:« بازیکنان رختکن ما می دانند که به چه امر بزرگی دست یافته اند و صحبتهایی که از بیرون مطرح می شود، برای ما تفاوت خاصی ندارد.»

کارانکا درادامه به این نکته اشاره کرد که رئال شنبه شب با ترکیب متفاوتی به زمین خواهد رفت:« ما به رقابتها و تمام تیمهایی که برای کسب امتیاز در آن به میدان می روند احترام می گذاریم. ما جایزه کوچکی به بازیکنانی که کمتر برای  تیم بازی کرده اند خواهیم داد.هرچند که می خواهیم به کسب امتیازات ادامه دهیم.»

کارانکا در ادامه اعلام کرد که از اینکه مورینیو او را یکی دیگر از اعضای خانواده رئال مادرید نامیده خوشحال است:« باید از او تشکر کرد. من مدتهاپیش با توجه به شیوه رفتاری مورینیو  این را دریافته بودم.از او و سایر اعضای کادر فنی متشکرم. من افتخار می کنم که با این کادر فنی کار می کنم و این ارتباط دوستانه را با آنها دارم.»

بخش پایانی صحبتهای کارانکا به جشن قهرمانی کهکشانی ها در میدان سیبلس اشاره داشت:« ما می خواستیم ثابت کنیم که دراینجا هستیم. اتفاق خوب دیگری که می تواند رخ بدهد، صعود تیم کاستیا (تیم پایه ای رئال) به دسته بالاتر است. »

[ شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 13:35 ] [ یاسر شایان ]

تفکرات آقاي خاص در مادريد را تدافعي مي‌‌نامند در حالي که رئال مادريد با 115 گل زده آمار گل بالاتري نسبت به تمام تيم‌هاي اروپايي ثبت کرده است

Real Madrid celebrating its title
 

- داستان از يک مرزبندي شروع شد. از روزي که لاپورتا سکان مديريت بارسلونا را در اختيار گرفت بارسلوناي رايکارد، و بعدها بارسلوناي گوارديولا جام‌ها را يکي پس از ديگري درو کردند و بالانس طرفداران غول‌هاي اسپانيايي به هم خورد.

طرفداران کاذب رئال مادريد پراکنده شدند و بعضا، به اردوي رقيب اضافه شدند! ولي طرفداران واقعي قوهاي سپيد باقي ماندند و پاي تيمي ايستادند که جام نمي‌گرفت، ال‌کلاسيکو‌ها را پي‌در‌پي واگذار مي‌کرد، محبوس مرحله يک‌چهارم‌ نهايي چمپيونزليگ بود و حتي در حوزه اخلاق هم کم آورده بود.

بعد از پايان فصل اول حضور گوارديولا روي نيمکت بارسلونا، طرفداران فوتبال همه لباس "تالکين" به تن کردند و قصه "ارباب حلقه‌ها" را اين بار در لاليگا بازنويسي کردند. رئال مادريد و طرفدارانش لشکر شر داستان بودند با سربازاني از اوک‌ها (په‌په) به فرماندهي سارون (مورينيو). اما جبهه خير، بارسلونا بود و طرفدارانش... لشکري از الف‌ها (ايني‌استا)، هابيت‌ها (مسي) و شواليه‌ها (چابي) به فرماندهي گاندالف (گوارديولا). در اين دنياي جديد، سپيدپوشان رئال سياه سياه بودند و آبي-اناري‌پوشان بارسا، سپيد سپيد.

طرفداران رئال مادريد در دو سال اخير سرمربي را روي نيمکت تيم محبوب‌شان مي‌ديدند که منفور بسياري از فوتبال‌دوستان جهان بوده و هست. ولي صبر و وفاداري آنها نتيجه داد تا پس از کسب جام حذفي (کوپا دل‌ري) در فصل 11-2010 به قهرماني لاليگا در فصل حاضر برسند. طعنه‌آميز است که علي‌رغم حذف بارسا در مقابل ديوار بتني چلسي، آنها مغلوب ضيافت پنالتي‌ها شدند تا بايرن‌مونيخ در خانه، فينال چمپيونزليگ را برگزار کند.

اما قهرماني در لاليگا براي طرفداران رئال مادريد سمبل مقاومت در برابر بهترين تيم دنياست؛ بارسايي که با فوتبال زيبا و تئاترگونه‌اش خيلي از مردم دنيا را به ورزش فوتبال جذب کرده و به کعبه آمال تمام فوتباليست‌هاي جهان تبديل شده است. وقتي يک فصل تمام مي‌‌جنگي و فوق‌ستاره‌هايي چون مسي، چابي و ايني‌استا در لشکر رقيب حضور دارند، يعني تو به معناي واقعي کلمه لايق قهرماني هستي. نکته خاطره‌‌انگيز اين قهرماني هم برد دو بر يک رئال مادريد در آخرين ال‌کلاسيکوي فصل و در حضور تماشاگران کاتالاني نيوکمپ بود که غرور و شکوه را به اردوي رئال بازگرداند.

اين قهرماني متعلق به تمام مادريديسموهاي واقعي است... از رائول و گوتي تا دل‌بوسکه و دي‌استفانو... و البته زيدان! رئالي که با 32 بار قهرماني در لاليگا، 18 قهرماني در کوپا دل ري و 9 قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا هنوز هم يکي از پرافتخارترين غول‌هاي فوتبال دنياست.

دوستداران فوتبال پرز را به باد انتقاد مي‌گيرند به جرم خريد ستاره‌هاي گران‌قيمت. ولي آيا شده تا به حال به ترکيب اصلي برترين باشگاه‌هاي اروپا نگاه کنيم و از خود بپرسيم، چند درصد اين بازيکنان دوران ابتدايي فوتبال خود را هم با پيراهن اين باشگاه گذرانده‌اند؟! آيا بازيکنان برتر باشگاه‌هاي قدرتمند حاصل فعاليت تيم‌هاي پايه هستند يا خريدهاي متعدد در فصل نقل‌وانتقالات؟! حتي همين بارسلونا که به لاماسيا مي‌نازد نيمي از بازيکنان ترکيب اصلي خود را خريداري کرده است؛ آن هم نه به مبالغ اندک!

در اين روند چند ساله هميشه ابعاد منفي بازي کاتالان‌ها ناديده گرفته مي‌شد و همگان، به راحتي نکات مثبت بازي رئال مادريد را فراموش مي‌‌کردند. همه از غرور و بداخلاقي‌هاي کريس رونالدو مي‌گفتند و رکورد فوق‌العاده وي (رد شدن از مرز 36گل زده در دو فصل پياپي لاليگا) فقط يک خبر آماري ساده بود. جالب اينجاست که رئال مادريد برچسب بازي تدافعي را به همراه داشت آن هم فقط به خاطر اتخاذ تدابير دفاعي در دو بازي سال (ال‌کلاسيکو). در حالي که معمولا براي بررسي دقيق روند بازي يک باشگاه فوتبال بايد در طول يک فصل بازي‌هاي آنها را زير ذره‌بين گرفت نه دو بازي خاص. باورکردني نيست طرفداران باشگاه‌هاي اروپايي (که در بعضي موارد بازي کند و ملال‌آورشان تماشاگران را در استاديوم‌‌ها به ستوه آورده) تفکرات آقاي خاص در مادريد را تدافعي مي‌‌نامند در حالي که رئال مادريد با 115 گل زده آمار گل بالاتري نسبت به تمام تيم‌هاي اروپايي ثبت کرده است.

آري دوست بارسايي من... من براي پپ گوارديولا احترام فراواني قائلم و مسي را بهترين بازيکن دنيا مي‌دانم... و تو تمام افتخارات باشگاه محبوب من را به پاي قدرت ژنرال فرانکو مي‌نويسي... قهرماني‌‌هاي شما هميشه بي‌‌شک و شبهه بوده و باشگاه محبوب من، هميشه با گاوبندي پيروز مي‌شود. تو سپيد سپيدي و من، سياه سياه!

[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 14:10 ] [ یاسر شایان ]

آقای خاص در پایان دیدار تیمش مقابل بیلبائو که با مسجل شدن قهرمانی رئال همراه بوداین جام را به تمام کسانی که به رئال کمک کرده و برای این تیم سختی کشیدند تقدیم کرد

Jose Mourinho - Real Madrid                                                                                                                                                          - ژوزه مورینیو دیشیب و در پایان دیدار تیمش مقابل اتلتیک بیلبائو، شادترین لحظاتش برروی نیمکت مربیگری رئال را تجربه کرد. درپایان این مسابقه بود که قهرمانی زودهنگام رئال در رقابتهای لالیگا مسجل شد و آقای خاص توانست به هفتمین قهرمانی در لیگ به عنوان مربی و در 4 کشور متفاوت دست یابد و این را سخت ترین لیگی که کسب کرده است نامید.

درپایان دیدار دیشب ورزشگاه سن ممس مورینیو به خبرنگاران گفت:« این جام را کسی به ما هدیه نکرد. ما امتیازات زیادی کسب کردیم و این قهرمانی دیوانگی است. ما فوتبالی با کیفیت بالا ارائه کردیم و باید این قهرمانی را جشن بگیریم. این بازیکنان شایستگی اش را دارد. مردم اسپانیا دیند و کسی شکی ندارد که ما فوق العاده شایسته کسب این جام بودیم. ما آمار و ارقام خوبی را ثبت کردیم ولی درنهایت آنچه مهم است جام قهرمانی است.»

مورینیو که با رئال مادرید تی وی صحبت می کرد ادامه داد:« این جام را به تمام کسانی که کمک کرده اند و برای این تیم سختی کشیده اند اهدا می کنم. به همه تبریک می گویم ولی فراتر ازهمه، خانواده های ما هستند که بیشتر از هر کس دیگری سختی کشیده اند. آنها هرروز با ما هستند و می دانند که دستیابی به این جام چقدر برای ما گران تمام شده.»

آقای خاص درمورد شرایط فردی خودش گفت:« الان جامهای قهرمانی ام در لیگ های داخلی مختلف به عدد 7 رسید و از این بابت احساس آرامش می کنم. الان می دانم که جشن های قهرمانی چطور است. باید در روز پنجشنبه با خوسه آنخل سانچس و پاردسا (مدیران رئال) صحبت کنم و از همین الان کارها برای فصل بعد را آغاز کنیم. امیدوارم که هواداران در بازی با مایورکا جایزه این بازیکنان را بدهند. این بازیکنان شایسته احساسات و محبتی به مراتب بیشتر از این هستند. در گرانادا ما برای آینده کسی بازی نخواهیم کرد. ما قهرمان به حق لالیگا هستیم .»

آقای خاص درمورد بارسلونا هم گفت:« بارسلونا در تمام بازیهایش با پنالتی های کم و بیش پنالتی به پیروزی رسیده. مثلا بازی 4شنبه شب. تا آخرین روز کسی به ما هدیه ای نداده، حتی اتلتیک بیلبائو که بازی خوبی کرد.»

مورینیو دربخش پایانی صحبتهایش گفت:« من در پرتغال قهرمان شدم؛ درایتالیا و انگلیس هم همین طور ولی اینجا در اسپانیا، این قهرمانی سخت تر از تمام قهرمانی های دیگر بوده. گاهی وقتها قهرمانی را در آخرین بازی به دست آورده ایم. کسی چیزی را به ما هدیه نکرده؛ همان طوری که نباید هم هدیه کند.»

 

[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 14:9 ] [ یاسر شایان ]

رئالی ها با پیروزی شب گذشته مقابل بیلبائو، قهرمانی شان را قطعی کردند

Cristiano Ronaldo, José Mourinho - Real Madrid
 

- رئال سرانجام به سلطه بارسا بر رقابت های لالیگا پایان داد و با پیروزی مقابل اتلتیک بیلبائوقهرمانی اش در رقابت های این فصل لالیگا را قطعی کرد.

در حالی که اکنون هواداران رئال خود را برای جشن قهرمانی در میدان سیبلس آماده می کنند، شما در اینجا می توانید لحظات خاطره انگیز رئالی ها در رقابت های این فصل را در اینجا ببینید.



رئال ها فصل را با پیروزی مقابل ساراگوسا آغاز کردند


اولین شکست فصل در خانه لوانته


پیروزی شش گله مقابل رایووایکانو و هت تریک رونالدو

یک پیروزی دشوار در خانه والنسیا


خوشحالی دی ماریا از گلزنی در دربی؛ رئال 4-1 همشهری اش را در هم کوبید


سریع ترین گل بنزما در لالیگا هم نتوانست مانع از شکست رئال شود


با درخشش رونالدو،، رئال شکست در ال کلاسیکو را فراموش کرد


بعد از هو کردن تماشاگران، شایعات زیادی در مورد آینده مورینیو منتشر شد


کاکا به روزهای خوبش برگشت و الهام بخش رئال در پیروزی مقابل ساراگوسا و اسپانیول بود


با ضربه پشت پای رونالدو، رئال 1-0 رایو را شکست داد


پیام های حمایت برای موامبا و آبیدال


سه تساوی در 5 بازی، اختلاف در صدر را به 4 امتیاز کاهش داد


رونالدو با دو ضربه جادویی، هفتمین هت تریک فصل را رقم زد



با پیروزی مقابل بارسا در نوکمپ، رئال گام بلندی به سوی قهرمانی برداشت



ایگواین در دیدار با بیلبائو گلزنی را آغاز کرد



هیجان رئالی ها از پیروزی 3-0 در سن مامس


جشن رئالی ها با طعنه به بارسا  و پپ

[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 14:8 ] [ یاسر شایان ]

رئالی ها در روزی که جو سانتیاگو برنابئو هنوز تحت تاثیر شکست مقابل بایرن بود، به راحتی سویا را شکست داد

 
Benzema-Real Madrid-Real Sociedad
 

- رئال با پیروزی 3-0 مقابل سویا، در آستانه قهرمانی در رقابت های این فصل لالیگا قرار گرفت.

رئالی ها که چند روز قبل در چمپیونزلیگ مقابل بایرن شکست خورده و از رسیدن به فینال باز مانده بودند، در این دیدار اجازه ندادند تا این اتفاق روی عملکردشان تاثیر گذار باشد.

در این دیدار مورینیو تیمش را با ترکیب اصلی راهی میدان کرد و تنها استبان گرانرو جانشین سامی خدیرا در ترکیب اصلی شد.

تیم میهمان بازی را بهتر آغاز کرد اما بعد از سپری شدن دقایق ابتدایی، بازیکنان رئال جریان بازی را در دست گرفتند. اولین صحنه جنجالی دیدار در دقیقه 8 رقم خورد. کریس رونالدو در محوطه جریمه سویا سرنگون شد و بازیکنان این تیم معتقد بودند که خوان کالا روی ستاره پرتغالی مرتکب خطا شده است اما داور دستور به ادامه بازی داد.

اما رئالی ها برای رسیدن به گل اول چندان منتظر نماندند. در دقیقه 19 کریم بنزما با یک پاس خوب، کریس رونالدو را در سمت چپ محوطه جریمه حریف صاحب موقعیت کرد و این بازیکن هم با ضربه ای دقیق دروازه حریف را باز کرد.

بعد از این گل، بازیکنان سویا حملات خطرناکی را روی دروازه رئال ایجاد کردند و در فاصله 4 دقیقه، سه بار دروازه کاسیاس را به خطر انداختند اما هیچ یک از این موقعیت ها تبدیل به گل نشد. خوسه آنتونیو ریس، خسوس ناباس و آلوارو نگردو بازیکنانی بودند که نتوانستند دروازه رئال را باز کنند.

در دقیقه 36 رئالی ها پشت محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه آزاد شدند اما ضربه کریس رونالدو از بالای دوازه به بیرون رفت.

در آغاز نیمه دوم، باز هم این بازیکنان سویا بودند که صاحب موقعیت شدند اما نگردو علی رغم پشت سر گذاشتن په په، نتوانست دروازه رئال را باز کند.

اما در مقابل رئالی ها روی اولین موقعیت نه چندان جدی شان به گل رسیدند. کوک، بازیکنان سویا، در داخل محوطه شش قدمی خودی قصد دفع توپ را داشت که توپ بعد از برخورد به بنزما به گل دوم رئال تبدیل شد.

تنها 4 دقیقه بعد، رئال به گل سوم رسید. یک ضد حمله سریع از بازیکنان رئال و ارسال دقیق سرخیو راموس به محوطه جریمه سویا، با ضربه سر زیبای کریم بنزما، به گل سوم رئال تبدیل شد.

 در ادامه بازی رئالی ها توپ و میدان را کنترل کردند و اجازه ندادند شاگردان میشل موقعیت ویژه ای روی دروازه شان ایجاد کنند کریس رونالدو هم چند بار تلاش کرد با گرفتن پنالتی، تعداد گل های زده خود و تیمش را افزایش دهد اما آنتونیو میگل ماتئو، داور بازی، در همه این موارد دستور به ادامه کار داد.

با این پیروزی، رئالی ها در فاصله سه هفته تا پایان رقابت های لالیگا، فاصله شان با بارسا را به 10 امتیاز افزایش دادند.

[ یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 17:19 ] [ یاسر شایان ]

مبلغ این قرارداد هنوز اعلام نشده اما مطمئنا از مبلغ 35 میلیون یورویی که باشگاه در این فصل از این کمپانی دریافت کرد، بیشتر خواهد بود.

 
Real Madrid Logo
 

- به گزارش نشریه مارکا، باشگاه رئال در آستانه امضای یک قرارداد جدید با آدیداس تا سال 2020 است.

مبلغ این قرارداد هنوز اعلام نشده اما مطمئنا از مبلغ 35 میلیون یورویی که باشگاه در این فصل از این کمپانی دریافت کرد، بیشتر خواهد بود.

 این قرارداد، مطمئنا به بهترین قرارداد مالی یک باشگاه فوتبال تبدیل خواهد شد و از قرارداد 30 میلیون یورویی بارسا با نایک بسیار بیشتر خواهد بود.

آدیداس از سال 1998 اسپانسر اصلی باشگاه رئال است و نام کمپانی شرط بندی بی وین نیز از سال 2008 روی پیراهن های این باشگاه دیده می شود.

[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 21:11 ] [ یاسر شایان ]

به گزارش نشریه اکیپ، ناصر الخلیفه، رئیس باشگاه پاریسی هفته گذشته با این دو بازیکن دیدار کرد وبا آنها در مورد انتقال به پارک دو پرنس به مذاکره پرداخت.

 

Gonzalo Higuain & Kaka - Real Madrid (Getty Images)
 

- به گزارش رسانه های فرانسوی، باشگاه پاری سن ژرمن مذاکرات برای به خدمت گرفتن کاکا و گونسالو ایگواین، دو ستاره رئال مادرید را آغاز کرده است.

به گزارش نشریه اکیپ، ناصر الخلیفه، رئیس باشگاه پاریسی هفته گذشته با این دو بازیکن دیدار کرد وبا آنها در مورد انتقال به پارک دو پرنس به مذاکره پرداخت.

کارلو آنچلوتی به دنبال تقویت تیمش است تا بتواند در رقابت های فصل آینده چمپیونزلیگ نتایح خوبی کسب کند.

کاکا بعد از عملکرد ضعیفی که در دو فصل ابتدایی حضورش در رئال داشت، در این فصل امیدوار کننده تر ظاهر شده اما در 10 دیدار اخیر رئال تنها 2 بار از ابتدا به میدان رفته است.

براساس گزارش ها، با توجه به دستمزد سالیانه  10 میلیون یورویی کاکا، رئالی ها نیز مخالفتی با جدایی این بازیکن ندارند.

از سوی دیگر، تاکید مورینیو بر استفاده از بنزما در خط حمله موجب شده تا در چند ماه اخیر شایعاتی در مورد جدایی ایگواین نیز به گوش می رسد.

رسانه های اسپانیایی امروز ادعا کردند که مدیر برنامه های این بازیکن چند روز قبل به مادرید رفت تا در مورد آینده این بازیکن با مدیران باشگاه صحبت کند.
[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 21:10 ] [ یاسر شایان ]

شماره هفت رئال مادرید بهترین فصل دوران فوتبالش را سپری می کند . روی هم در این فصل 56 گل زده و در رئال به رکورد 142 گل در 140 بازی دست یافته است

 
 UEFA Champions League Semi Final, Cristiano Ronaldo; Xabi Alonso, Real Madrid CF v Bayern Muenchen
 
  - کریستیانو در طول چهار هفته آتی به رقابت شانه به شانه با مسی برای کفش طلا ادامه می دهد . او در حال حاضر با 42 گل زده آقای گل لیگاست و برای کسب ال پی چی چی و کفش طلا در پایان فصل خیلی انگیزه دارد . چرا که می خواهد به تاریخ فوتبال اضافه شود .
 به گزارش گل به نقل از مرجع خبری رئال مادرید او که با رکورد 42 گل هموطنش اوزه بیو در فصل 68-1967 برابری کرده است ، هدف بغدیش رسیدن به رکورد جورجسکیوست . بازیکن رومانیایی در فصل 77-1976 با 47 گل زده به کفش طلا رسید . رکوردی که ستاره رئال با میانگینش که 1.23 گل در هر بازی است می تواند به آن برسد .
 او همچنین در این فصل نه دبل و هفت هت تریک داشته است . در اسپانیا ، سال گذشته رکورد زارا و هوگو سانچز با 38 گل زده در 30 و 35 بازی را شکست و به 40 رسید . کریستیانو این فصل 34 بازی انجام داده و 40 گل زده است .
 شماره هفت رئال مادرید بهترین فصل دوران فوتبالش را سپری می کند . روی هم در این فصل 56 گل زده و در رئال به رکورد 142 گل در 140 بازی دست یافته است . بهترین میانگین تاریخ باشگاه را بالاتر از پوشکاش با 242 گل در 261 بازی داشته است .
[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 21:10 ] [ یاسر شایان ]

کمپینی برای یافتن توپ پنالتی راموس تشکیل شده است

 
Sergio Ramos - Real Madrid
 

- بلافاصله بعد از اتمام دیدار 4شنبه شب دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ و حذف کهکشانی ها در ضربات پنالتی و به ویژه به بیرون رفتن توپ سرخیو راموس، شبکه های اجتماعی از نظرات و شوخی های مختلفی درمورد حذف رئال و مخصوصا شیوه حذف این تیم ،مملو شد.

سوژه اصلی این خنده ها و شوخی ها، سرخیو راموس و پنالتی او در دیدار 4شنبه شب برنابئو بود که با فاصله زیادی از بالای دروازه نویر به بیرون رفت.

فردای آن روز کمپینی طنزآلود برای یافتن توپ پنالتی سرخیو راموس ایجاد شد که برای شوخی، عکسهایی را از افراد در حال جستجو در جنگل و دریا برای یافتن این توپ، قرارداده وزیر آنها نوشته بود:« کمپین یافتن توپ پنالتی سرخیو راموس»

تصاویر خنده دار، بلافاصله یکی بعد از دیگری روی شبکه های اجتماعی قرار می گرفت، از تصویر فضانوردی که توپی را در دست دارد و می گوید که این توپ پنالتی سرخیو راموس است، تا تصویر سرخیو راموس در کره ماه و درکنار یک فضانورد که به او می گوید که آیا توپی را این دور و اطراف ندیده؟

دراینجا می توانید گلچینی از جملات خنده دار در این کمپین را مطالعه کنید:

 «ناسا به خاطر منحرف کردن یک شهاب سنگ که به سمت زمین درحال حرکت بود، به سرخیو راموس تبریک گفت»

«یک سال بعد، راموس کاپ دیگری را روز زمین انداخت.»

«این یک پرنده است؟ یک هواپیماست؟ نه نه، توپی است که سرخیو راموس به آن لگد زد و هنوز در آسمان در حال حرکت است.»

«سرخیو راموس در آستانه پیوستن به لیگ فوتبال آمریکایی.»

   «پیغام آدمهای فضایی به آدمهای زمینی: ما پیغام شما را دریافت کردیم، ولی نمی دانیم که توپ رسمی آدیداس برای لیگ قهرمانان اروپا چیست.»

«تمدن مایا عقیده اشتباهی داشت. آنها فکر می کردند که در 22 دسامبر سال 2012، کره زمین درپی برخورد یک شهاب سنگ از بین می رود، ولی اشتباه می کردند، چون آن شهاب سنگ نیست، توپی است که سرخیو راموس ان را شوت کرده.»

 «سرخیو راموس به خاطر توپی که به خانومی که در ردیف یازدهم برنابئو هدیه کرد و او را به کما برد متاسف است.»

«از چه زمانی نسخه جدید بازی "انگری بردز" با حضور سرخیو راموس را خواهیم داشت.»

«الان توپ سرخیو راموس در "گوگل ارث" مشخص است؟»

 «مامان، مامان،این یک شهاب سنگ است؟ نه پسرم ؛ این پنالتی سرخیو راموس است.»

«سلام.من سرخیو راموس هستم، کسی که جام قهرمانی درکوپا دل ری از بالای اتوبوس به پائین انداخت و فینال لیگ قهرمانان اروپا را به فضا فرستاد.»

 خیلی از این جملات با تصاویر مرتبطی همراهی می شود که بیشتر آنها مونتاژ است

 

 


[ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 13:46 ] [ یاسر شایان ]

 

امشب چهره دومین فینالیست این فصل چمپیونزلیگ مشخص می شود

 
Champions League, FC Bayern Munich vs Real Madrid, Mario Gomez, Alvaro Arbeloa
Bongarts
  ترکیب احتمالی

رئال مادرید

کاسیاس
مارسلو, راموس, په په, آربلوا
آلونسو, خدیرا
رونالدو, اوزیل, دی ماریا
بنزما
بایرن مونیخ

نویر
آلابا, بداشتوبر, بواتنگ, لام
شواین اشتایگر, گوستاوو
ریبری, کروس, روبن
گومز

ژوزه مورینیو، سرمربی رئال، تقریبا همه بازیکنان اصلی اش را در اختیار دارد و می تواند با خیال راحت، بهترین ترکیب ممکن را برای این دیدار انتخاب کند. تنها حضور ریکاردو کاروالیو در این دیدار به دلیل مصدومیت از ناحیه ران در هاله ای از ابهام قرار دارد.

گونسالو ایگواین و کاکا ممکن است در دیدار به ترکیب اصلی برگردند؛ در سمت چپ خط دفاعی هم احتمالا مارسلو به کوئنترائو ترجیح داده خواهد شد.

در سمت مقابل، یوپ هاینکس که در دیدار این هفته بایرن مقابل وردربرمن، به چندین بازیکن اصلی تیمش استراحت داد، می تواند در این دیدار بهترین ترکیب را برای دفاع از پیروزی 2-1 دیدار رفت راهی میدان کند.

باستین شواین اشتایگر آماده است تا بار دیگر در ترکیب اصلی قرار بگیرد اما دنیل فن بویتن و برنو همچنین به دلیل مصدومیت غایب هستند.


  آیا می دانستید؟
  • - رئال در همه دیدارهای خانگی این فصلش در چمپیونزلیگ به پیروزی رسیده است و در 10 دیدار از 11 دیدار اخیر اروپایی شان در برنابئو نیز به پیروزی رسیده اند.

    - رئال تنها دو بار در خانه مقابل بایرن شکست خورده و در مقابل 6 بار آنها را مغلوب کرده اند. دو تیم دو بار نیز در برنابئو به تساوی رسیده اند. آمار کلی رئال مقابل تیم های آلمانی در خانه، 17 پیروزی، سه تساوی و دو شکست بوده است.

    - رئالی ها در 22 دیدار از  35 دیدار اروپایی که در دیدار رفت شکست خوردند، در نهایت به پیروزی رسیدند و راهی مرحله بعد شدند.

    - ایگواین، آلونسو، راموس و کوئنترائو در صورت گرفتن یک کارت زرد دیگر، فینال را از دست خواهند داد.

    - بایرن در 4 دیدار خارج از خانه اخیر در چمپیونزلیگ تنها یک بار پیروز شده اما در 13 دیدار اخیرش در همه رقابت ها، 13 پیروزی به دست آورده است.

    - پیروزی 2-0 بایرن مقابل ویارئال در مرحله گروهی، اولین پیروزی باواریایی ها در خانه تیم های اسپانیایی از سال 2001 بود . رکورد بایرنی ها در خانه تیم های اسپانیایی، 5 پیروزی، 4 تساوی و 9 شکست است.

    -  بایرن در رقابت های اروپایی، 46 بار در دیدارهای رفت به پیروزی رسید و تنها 8 بار نتوانست از پیروزی اش دفاع کند.

    - فیلیپ لام، هولگر بداشتوبر، داوید آلابا، ژروم بواتنگ، تونی کروس، لوئیس گوستاوو و توماس مولر در صورت گرفتن کارت در دیدار امشب، فینال را از دست خواهند داد.

[ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 19:27 ] [ یاسر شایان ]

اگر با نگاهی اجمالی و گذرا به رونالدو و مسی بنگریم ، نمی توانیم این دو بازیکن را بر دیگری برتری دهیم و در نهایت نمره هر دو بازیکن را 10 از 10 خواهیم داد.

 
El Calssico Cartoon Iran Edition
 

- در این مقاله قصد خواهیم داشت به بررسی نحوه استفاده از موقعیت های پیش آمده در اطراف محوطه جریمه توسط دو فوق ستاره حاضر در ال کلاسیکو بپردازیم. کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و لیونل مسی از بارسلونا.

در دیدار برگشت ال کلاسیکوی این فصل تیم رئال مادرید به لطف درخشش ستارگانی همچون سرخیو راموس ، آربلوآ و رونالدو توانست بعد از مدت ها تیم بارسلونا را شکست دهد و به نوعی قهرمانی خود در لالیگای این فصل را تضمین نماید. شاگردان ژوره مورینیو با عملی کردن افکار مربی توانمند خود توانستند پیروز ال کلاسیکو لقب گیرند. این دیدار ششمین رویارویی رونالدو و مسی در این فصل بود ، اما به نظر شما در دوئل شب گذشته کدام بازیکن پیروز بود ؟

در اینجا قصد خواهیم داشت ، امتیازات این دو بازیکن و نحوه احتساب این امتیازات را بررسی کنیم :

اگر با نگاهی اجمالی و گذرا به رونالدو و مسی بنگریم ، نمی توانیم این دو بازیکن را بر دیگری برتری دهیم و در نهایت نمره هر دو بازیکن را 10 از 10 خواهیم داد. اما اگر با نگاهی متفکرانه قصد در تفکیک این دو ستاره داشته باشیم به صورت زیر امتیاز خواهیم داد :

 اگر تیم یکی از این دو ستاره بدون گلزنی این دو ستاره به پیروزی خفیف دست پیدا کند ، ستاره تیم پیروز با نتیجه 10-9 پیروز خواهد شد. اگر مسی ستاره تیم پیروز باشد و گلزنی نیز کرده باشد ، مسی با نتیجه 10-8 بر رونالدو برتری خواهد جست. اگر مسی ستاره تیم پیروز باشد و دو گل نیز به ثمر برساند ، مسی با نتیجه 10-7 به برتری خواهد رسید.

بر همین اساس پاس های منجر به گل و پنالتی نیز دارای امتیاز می باشند. بر این اساس اگر رونالدو ستاره تیم پیروز باشد و یک گل را ساخته و پرداخته سازد ، در عین حال یک پنالتی را بدون آنکه خودش مسبب اعلام پنالتی به گل تبدیل کند ، با نتیجه 10-7 بر مسی برتری خواهد جست.

دریافت کارت زرد ، شیرجه زدن برای فریب داور در محوطه جریمه یا هر حرکتی که برای اعلام پنالتی از سوی داور توسط ستاره رخ دهد ، برای ستاره یک امتیاز منفی محسوب خواهد شد.

در شرایط برابر اگر هر دو بازیکن دو کارت زرد دریافت کنند یا دو کارت زرد دریافت کنند ، ستاره ای بر دیگری برتری خواهد داشت که در زمان کمتری نسبت به پابان بازی کارت را از سوی داور دریافت کرده است.

بنده به نوبه خود از کلیه کاربران سایت گل خواهشمندم که این نحوه امتیاز دهی را با نحوه رده بندی بازیکنان در ال کلاسیکو یکسان نیندیشند چراکه مبنای امتیاز دهی در این سیستم کاملا متفاوت است. ما در این مقاله فقط به بررسی رویکرد این دو ستاره با موقعیت های موجود در اطراف محوطه جریمه خواهیم پرداخت.

 


مسی رو در روی رونالدو 

 راند به راند

دقیقه هفتم : مسی دو مدافع حریف را جای گذاشت و تلاش کرد تا توپ را با یک پاس چیپ به اینیستا برساند که در بین راه په په ارتباط بین این دو بازیکن را قطع کرد و توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه یازدهم : مسی با یک ضربه آهسته تنیسی توپ را به اینیستا سپرد ، اما این بازیکن توپ را با یک ضربه پشت پا از روی لبه محوطه جریمه راهی بیرون زمین کرد.

دقیقه چهاردهم : مسی در سمت چپ محوطه جریمه سه نفر از بازیکنان حریف را دریبل زد ، اما در نهایت توپ را از دست داد.

دقیقه بیستم : مسی در این دقیقه بر روی لبه محوطه جریمه قصد پاس دادن داشت ،که ژابی  آلونسو ارتباط را قطع کرد.


 
9




 
دقایق 0 تا 15


10

دقیقه چهارم : تلاش برای ضربه زدن به سمت دروازه : بر روی ارسال اوزیل ازروی نقطه کرنر ، رونالدو قصد زدن ضربه به سمت دروازه داشت ، که این خطر توسط والدس دفع شد.

دقیقه ششم : تلاش برای فرار دی ماریا از طریق اقدام به دادن یک پاس در نیمه مسیر ، که این توپ نیز توسط آدریانو قطع شد.

دقیقه پانزدهم : در جناح چپ با دریبل زدن بوسکتس و پشت سر قرار دادن وی ، موقعیت ضربه زدن به سمت دروازه را یافت.


دقیقه بیستم : قصد ارسال یک پاس بر روی لبه محوطه جریمه را داشت ، که این پاس نیز توسط آلونسو قطع شد.

دقیقه بیست و دوم : مسی پاس پشت پایی را که توسط چابی ارسال شده بود و از ژاوی  آلونسو ربوده شده بود را از دست داد.

دقیقه بیست و ششم : مسی با پشت سر قرار دادن ژاوی آلونسو یک پاس زیبا را برای چابی ارسال کرد ، کسی که در یک مصاف تک به تک با کاسیاس مغلوب او شد.

دقیقه بیست و هشتم : یک پاس را از نیمه راه برای ته یو فرستاد ، ته یو نیز از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد ، قبل از آنکه توپ را از دست دهد.



 
10 دقایق 16 تا 30 10

دقیقه بیست و پنجم : شلیک به سوی دروازه : رونالدو پاس زیبای بنزما را به زیبایی دریافت کرد اما شوت خود را از زاویه ای بسیار بسته روانه دروازه والدس کرد.

دقیقه سی ام : شلیک به سوی دروازه : ستاره پرتغالی رئال مادرید از فضای خالی بین مدافعان به خوبی استفاده کرد و در نهایت پویول را از پیش رو برداشت و از فاصله 25 یاردی شوت زیبایی را روانه دروازه کاتالان ها کرد.

.

 

دقیقه 41 : آفساید : همکاری مسی و دنی آلوز منجر به ایجاد یک موقعیت حساس برای بارسلونا شد ، که در نهایت با شوت مسی به سمت دروازه کاسیاس به اتمام رسید. گرچه کاسیاس در این موقعیت مسی را ناکام گذاشت ، ولی داور خط نیز موقعیت مسی را آفساید اعلام کرد.


 
10 دقایق 31 تا 45 10

دقیقه 40 : رونالدو از میانه های میدان خود شروع به زدن دریبل کرد و پس از جا گذاشتن پویول در فاصله 30 یاردی از دروازه والدس به سمت چپ متمایل شد و در نهایت نیز سرخیو بوسکتس توپ را از وی ربود.

دقیقه 45 : این ستاره پرتغالی از جناح چپ میدان شروع به زدن استارت کرد و سه بازیکن بارسا را از پیش رو برداشت و در نهایت نیز با خطای پویول متوقف شد
 
29 مجموع نمرات در پایان نیمه اول   30

دقیقه 47 : مسی در فاصله 20 یاردی از خط دروازه پس از آنکه دو نفر از مدافعان روی پای او تکل نا موفق زدند ، توسط ژاوی  آلونسو متوقف شد  و یک ضربه آزاد بدست آورد. آلونسو به دلیل تکل روی پای مسی با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 58 : شوت : مسی در فاصله 20 یاردی از خط دروازه باپای چپ ضربه ای را به توپ زد و این شوت پس از برخورد به په په دفع شد.

دقیقه 60 : مسی باردیگر توسط آلونسو متوقف شد و یک ضربه آزاد بدست آورد.


 
10
دقایق 46 تا 60
10

در دقیقه 48 : آفساید : رونالدو در این دقیقه در موقعیت آفساید یک پاس چیپ از مسوت اوزیل دریافت کرد.

دردقیقه 52 : آفساید : رونالدو بار دیگر در موقعیت آفساید قرار گرفت. در این صحنه زمانیکه بنزما به او پاس داد و او نیز به سمت دروازه شوت زد ، داور موقعیت او را آفساید اعلام کرد.


دقیقه 61 : مسی در این دقیقه بر روی خط محوطه جریمه یک و دوی زیبایی را با چابی انجام داد اما در نهایت راموس توپ مسی را زد و اونیز بر راموس مرتکب خطا شد.

دقیقه 70 : مسی پس از آنکه با نبوغ خود دو بازیکن را از جریان بازی محو ساخت ، الکسیس سانچس را در موقعیت گل قرار داد تا این بازیکن گل تساوی بارسا را به ثمر برساند.


 
8 دقایق 61 تا 75
 
10

دقیقه 72 : گل : رونالدو ابتدا با استارتی تماشایی از کمند مدافعان حریف جدا شد و زمانیکه پاس فوق العاده اوزیل را دریافت کرد ، از زاویه تقریبا بسته ای دروازه والدس را گشود.



 

دقیقه 78 : مسی از فاصله 30 یاردی صاحب یک ضربه آزاد شد و او نیز با یک ضربه آهسته تنیسی توپ را وارد محوطه جریمه رئال کرد اما در نهایت توپ به بازیکنان بارسا نرسید و موقعیت از دست رفت.

دقیقه 89 : تلاش برای گشودن دروازه : در این لحظه فرصت آن را داشت که بر روی سانتر پدرو دروازه رئال را بگشاید.


 
10 دقایق 76 تا 90 10

دقیقه 76 : در این دقیقه رونالدو اقدام به زدن یک گل بر روی حرکات آکروباتیک نمود که در نهایت داور این حرکت را یک حرکت خطرناک برای دنی آلوز اعلام کرد.

دقیقه 85 : رونالدو توسط ماسچرانو  متوقف شد و داور را مجاب کرد که او را به یک کارت زرد جریمه نماید.

دقیقه 92+2 : در این دقیقه رونالدو از فاصله 30 یاردی شوتی را به آسمان زد.

دقیقه 93+3 : شلیک به سمت دروازه : رونالدو زمانیکه سانتر هیگواین انجام شد ، در فاصله 3 الی 4 یاردی خود را به سمت توپ پرتاب کرد ، اما هرگز نتوانست رئال را سه گله و خود را در این مسابقه دوگله نماید.

آنچه از آمار و ارقام مشخص می شود ، آن است که رونالدو در این دیدار برتر بوده است و به نظر مشت آخر را رونالدو همراه به مسی زده است و مسی بدون درخشش وارد رختکن تیم شد.



 
57

مسی


 نمره کلی

60

رونالدو

[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 20:37 ] [ یاسر شایان ]

تمام رسانه های دنیا متفق القول، از ناکامی بارسا در دستیابی به جام قهرمانی لالیگا در چهارمین سال پیاپی خبرداده اند.

 
Liga BBVA: FC Barcelona - Real Madrid (Clasico - Camp Nou)
 
-باخت بارسلونا در مقابل رئال در بازی شنبه شب نوکمپ به منزله از بین رفتن امید کمرنگ بارسا به قهرمانی در رقابتهای این فصل لالیگا بود. با پایان یافتن این دیدار، رسانه های خبری به ویژه رسانه های دیجیتال سرتاسردنیا به بازتاب نتیجه این بازی پرداختند. دراینجا می توانید گزیده ای از تیترهای رسانه های معتبر سرتاسر دنیا را مطالعه کنید
اسپورت کاتالونیا : خداحافظی با لالیگا
بارسا بعد از زانوزدن مقابل رئال در یک بازی ناامید کننده،باقهرمانی در لالیگا خداحافظی کرد. نتیجه 1-2،شاگردان مورینیو رابه یک قدمی جام رساند.رئال با7 امتیاز فاصله صدرنشین لالیگاست و تنها4هفته دیگر تا پایان باقی است
 
موندو دپورتیوو: بارسا با لالیگا خداحافظی کرد
رئال درنوکمپ به پیروزی رسید ودرحالی که 4 هفته دیگر تاپایان باقی است، با7امتیاز درصدر است. گل جنجالی خدیرا،روند بازی را زیر سوال برد.الکسیس درحالی که 20 دقیقه تاپایان مانده بود بازی را مساوی کرد ولی کریس سرنوشت بازی را رقم زد

گاتزتا دلوسپورت (ایتالیا): بالاخره، نوکمپ
یک گل کریس دردقیقه 73 برد2-1 رئال را رقم زد.آن هم بعد از گلهای خدیراو الکسیس باری 2تیم. بارسا الان 7 امتیاز باصدر جدول فاصله دارد

اکیپ (فرانسه): ضرب شصت واقعی قهرمان
رئال به لطف گل کریس رونالدو به پیروزی رسید.رئالی ها با7 امتیاز برتری، به اولین جام قهرمانی شان درلالیگا بعد از سال 2008 خواهند رسید.

اوله (آرژانتین): باید اعتراف کرد
این بار، دردوئل بین مسی و رونالدو، ستاره پرتغالی برنده بود؛ او در نوکمپ رئال را به پیروزی رساند وبا 42 گل درصدر جدول گلزنان قرار گرفت. البته بهترین بازیکن دنیا هم که به شدت تحت فشار بود،پاس گلی رویایی داد .

کلارین (آرژانتین): رئال در نوکمپ بارسا را شکست داد
با برد1-2 رئال، فاصله این تیم بابارسا در صدر به 7 امتیاز رسید؛ آن هم درحالی که 4 بازی دیگر تاپایان فصل باقی مانده. دربازی شنبه، مسی کاملا بسته شده بود

آبولا (پرتغال): رونالدو، تعیین کننده سوپرکلاسیکو
کریستیانورونالدو، شنبه شب دربرد رئال در ال کلاسیکو و دربارسلونا تعیین کننده بود.ستاره پرتغالی تاثیرپررنگی داشت تا رئالی ها به قهرمانی جام اسپانیا نزدیکتر شوند

رکورد (پرتغال): آرامش رونالدو
سی آر7 تفاوتها را در نوکمپ رقم زد. خدیرا گل اول را زد.الکسیس بازی را مساوی کرد و رونالدو تکلیف بازی را مشخص کرد.

کوریره دلاسرا( ایتالیا):جام لالیگا در دستان مورینیو،ضربه رئال دربارسلونا
خدیراو کریستیانو ورنالدو،برد رئال در نوکمپ را امضا کردند: 7+.. گل تساوی بخش الکسیس سانچس هم برای آبی اناری ها بی ثمر بود

سان (بریتانیا): کریس رونالدو، درفینال تماشایی که با برد 1-2 رئال درنوکمپ همراه بود، تماشاچیان را به سکوت مجبور کرد. درنهایت مربی رئال،ژوزه مورینیو به اولین بردش در لالیگا مقابل بارسلونا دست یافت.
 
[ دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 20:35 ] [ یاسر شایان ]

شاید اگر داور مسابقه صحنه این برخورد را می دید، تصمیم دیگری دراین باره می گرفت

 
Barcelona USA Tour Press Conference - Dani Alves (Steve Han)
- دقیقا مثل دیدارهای اخیر ال کلاسیکو، بازی شنب شب ورزشگاه نوکمپ هم خالی از جنجال نبود. در دقایق پایانی نیمه دوم این بازی بود که دانی آلوس، ستاره برزیلی باشگاه بارسا لگدی را به پهلوی کریس رونالدو وارد آورد؛ البته داور مسابقه که این صحنه را ندید، جریمه ای را هم برای دانی آلوس درنظر نگرفت. با دخالت سایر بازیکنان دو تیم این جنجال بالانگرفت و البته بعد از آن بود که دانی الوس به خاطر این لگد عذرخواهی کرد.
 [foto de la noticia]
[ یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 20:29 ] [ یاسر شایان ]

در این دیدار رئال 2-1 به پیروزی رسید اما بعضی از هواداران بارسا معتقد بودند داور نباید گل اول حریف را به دلیل آفساید می پذیرفت

 
Gol Khedira Barcelona 1-2 Real Madrid
 

- رائول گارسیا د لوسا، داور سابق اسپانیایی، اعلام کرد تصمیم آلبرتو اوندیانو ماینکو، داور دیدار شب گذشته بارسا- رئال برای پذیرفتن گل سامی خدیرا درست بوده است.

در این دیدار رئال 2-1 به پیروزی رسید اما بعضی از هواداران بارسا معتقد بودند داور نباید گل اول حریف را به دلیل آفساید می پذیرفت اما د لوسا معتقد است گل رئالی ها کاملا درست بوده است.

او در گفتگو با سایت گل گفت:" گل اول درست بود؛ خدیرا در آفساید نبود و پیش از آن په په هم خطایی مرتکب نشد.

گل بارسا هم درست بود و همین طور گل کریس رونالدو. هیچ اشتباه تاثیرگذاری در داوری وجود نداشت.

اوندیانو ماینکو قضاوت خوبی داشت و بیشتر تصمیماتش درست بود. در نیمه دوم، کارت های زرد عجیبی داده شد اما تصمیمات او در روند بازی تاثیر نداشت.

بازی پرتنشی بود اما ماینکو آن را به خوبی در کنترل داشت. باید به او نمره خوبی برای قضاوت این دیدار داد."

[ یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 20:28 ] [ یاسر شایان ]

دو تیم در حالی مقابل هم قرار خواهند گرفت که شاگردان مورینیو با 4 امتیاز اختلاف نسبت به رقیب در صدر جدول لالیگا قرار دارند و حتی یک تساوی هم نتیجه ای مطلوب برای آنها محسوب می شود

 
Aitor Karanka - Real Madrid
 

- آیتور کارانکا، کمک مربی رئال مادرید، اعلام کرد که این تیم در دیدار فردا شب مقابل بارسا از تاکتیک های دفاعی استفاده نخواهد کرد.

دو تیم در حالی مقابل هم قرار خواهند گرفت که شاگردان مورینیو با 4 امتیاز اختلاف نسبت به رقیب در صدر جدول لالیگا قرار دارند و حتی یک تساوی هم می تواند نتیجه ای مطلوب برای آنها محسوب شود.

با این وجود کارانکا امروز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که رئالی ها با سیستمی هجومی در نوکمپ به میدان خواهند رفت.

" ما برای تساوی به آنجا نخواهیم رفت. این دیدار مانند آخرین دیدار ما در نوکمپ خواهد بود؛ دیداری که ما دو گل عقب افتادگی را جبران کردیم و به تساوی رسیدیم.

ما نیاز داریم که در دیدار فردا شب هم با همان شیوه بازی کنیم.

این سه امتیاز بسیار مهم است اما بعد از این دیدار، ما چهار دیدار دیگر خواهیم داشت؛ چه مقابل بارسا پیروز شویم، چه مساوی کنیم و چه شکست بخوریم."

کارانکا همچنین تاکید کرد که بازیکنان رئال به دیدار پیش رو مقابل بایرن در لیگ قهرمانان فکر نخواهند کرد و انتقادات اخیر به فابیو کوئنترائو به خاطر اشتباهش در دیدار رفت مقابل رقیب باواریایی را رد کرد.

" تمرکز ما در حال حاضر روی دیدار مقابل بارساست.

کوئنترائو؟ آنچه ما از او خواسته بودیم، قرار گرفتن مقابل آرین روبن و ممانعت از گلزنی او بود و او به خوبی کارش را انجام داد. انتقاد کردن کار بسیار آسانی است."

او همچنین در مورد شرایط فیزیکی بازیکنان رئال گفت:" همیشه احتمال مصدومیت، محرومیت و تغییر در نفرات تیم وجود دارد. برای دیداری مانند دیدار روز شنبه، ما چیزی به اسم خستگی نداریم.

امیدوارم این دیدار، یک دیدار معمولی باشد و هواداران از دیدن آن راضی باشند."

[ جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 21:42 ] [ یاسر شایان ]

مربی تیم ملی اسپانیا معتقد است که نتیجه دیدار رفت دو تیم بایرن و رئال ناعادلانه بود

 
Vicente Del Bosque - Spain
 

- بیسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی اسانیا معتقد است که رئال مادرید می تواند با پشت سرگذاشتن نتیجه دیدار رفتش مقابل بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به بازی فینال این رقابتها راه یابد

در دیدار رفت این دو تیم که سه شنبه شب در آلیانس ارنا برگزار شد، باواریایی ها توانستند با دو گل ریبری و گومز با نتیجه 1-2 از سد رئال عبور کنند و دل بوسکه معتقد است که رئال شایسته باخت در آن بازی نبوده و انتظار دارد که شاگردان مورینیو در بازی برگشت، ورق را برگردانند.

دل بوسکه درصحبتهایی به کیکر گفت:« بازی بین تیمهای تاریخی می تواند همیشه برخلاف پیش بینی ها پیش برود. بازی بایرن- رئال بازی فوق العاده ای بود ولی اگر با تساوی به پایان می رسید، شاید عادلانه تر بود.»

سرمربی ماتادورها ادامه داد:« گل مسعوت اوزیل شانس زیادی را برای رئال ایجاد کرد؛ چرا که آنها پتانسیل تهاجمی فوق العاده ای دارند. به ثمر رساندن دو یا سه گل کاری است که رئال معمولا می تواند در بازیهای خانگی اش انجام دهد.»

از سوی دیگر یک تساوی بدون گل برای باواریایی ها کافی است تا به فینال برسند ولی دل بوسکه بعید می داند که آلمانی ها در برنابئو یک بازی تدافعی را به نمایش بگذارند:« با توجه به نمایشی که از این دو تیم در طول فصل دیده ایم، بعید می دانم که رئال یا بایرن تدافعی بازی کنند. هر دو مربی اطمینان داده اند که این طور نخواهد بود.»

دل بوسکه ادامه داد:« به لطف تلویزیون، فوتبال خیلی شفاف تر شده است. فکر نمی کنم که اطلاعات هاینکس از رئال، بیشتر از اطلاعات مورینیو نسبت به بایرن باشد.:

 

[ جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 11:53 ] [ یاسر شایان ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید