رئال مادرید

رئال مادرید
زنده باد رئال مادرید مرگ بر بارسلونا
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رئال مادرید و آدرس madridismo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





زامورانو: این رئال می تواند بارسا را پنج تایی کند

اسطوره فوتبال شیلی معتقد است رئالی ها نباید خیلی هم به جبران نتیجه 5-0 فکر کنند

 

مرجع خبری رئال

Ivan Zamorano
-ایوان زامورانو یکی از بهترین مهاجمان رئال در دهه 1990 بود. این مهاجم شیلیایی که در دوران چهارساله حضورش در برنابئو، در 137 بازی، 77 گل به ثمر رساند، همچنان بازی های تیم سابقش را دنبال می کند و معتقد است آنها می توانند این فصل بارسا را پشت سر بگذارند. 

زامورانو در  مادرید چه کار می کند ؟

با بچه ها با تیم کیلکورا برای مسابقات قهرمانی "چیلکترا کاپ 2011 " آمده ایم . این تورنمنتی است که برای بچه های 10 ساله در شیلی است . امسال 50 هزار کودک از 33 محله را برای این بازی جذب کرده ایم . جایزه قهرمان ، حضور در این جا بود . ما روز دوشنبه ، 1-0 به تیم زیر 13 سال مادرید باختیم . بدشانسی اوردیم چرا که گلی مثل گلی که رئال یکشنبه گذشته از اوساسونا خود را دریافت کردیم .
تو نماینده یونسیف در شیلی هم هستی و توجه خاصی هم به کودکان داری ...
در حال حاضر ، روی کارهای زیادی در شیلی تمرکز داریم که البته به رئال مادرید هم مرتبط است . سعی می کنیم که توانایی هایمان بیشتر و بیشتر شود . می خواهیم که توانایی زندگی کردن بچه ها در جامعه را هم بهبود بخشیم .

علت این همه نوع دوستی تو چیست ؟
من در محله ای کثیف بزرگ شدم . در آن ، مواد مخدر و جرم های مختلف فراوان بود . هیچ کودکی لیاقت چنین زندگی را ندارد .

برایت استقبالی که توسط مادریدیستاها از تو می شود هم جالب است ؟
بله ، خیلی . روز یکشنبه به استادیوم رفتم و 2000 عکس گرفتم . مردم خیلی به من محبت دارند ، 15 سال از رفتنم می گذرد ... باور نکردنی است . انگار هرگز نرفته بودم . رئال مادرید را در قلبم دارم .

جنجالی هم بودی ...
این اتفاقاتی است که برای هر بازیکن می افتد ، اما خود شخص بازیکن تا همیشه می ماند ...

حالا بازیکنان را بیشتر با توئیترش می شناسند تا از نزدیک . نظرتان در مورد پیشرفت شبکه های اجتماعی چیست؟
راستش را بگویم ؟

بله ، البته .
مزخرف است ... من از توئیتر ، فیس بوک یا هیچ چیز دیگر استفاده نمی کنم . اگر کسی می خواهد به من چیزی بگوید ، باید به نزدم بیاید . من ایوان زامورانو هستم و دوست دارم همه رو در رو با من حرف بزنند . افراد همچنین روی پروفایل هایشان نامهای متفاوتی می گذارند . مثل این می ماند که خودت برای خودت اسم مستعار استفاده کنی . مثلا این که بگویید "من در ترافیک مانده ام " خب که چه ؟ این را نمی پسندم .

کاسیاس چند وقت پیش عکسی از خودش در ترافیک گذاشته بود و آن را علت تاخیر دانسته بود ...
البته شاید گاهی هم بد نباشد . برخی فوتبالیست ها خجالتی هستند و می توانند از این طریق استفاده کنند . در کشور من هم بازیکنان زیادی هستند که از طریق توئیتر صحبت می کنند .

محبوبیت رئال مادرید در شیلی کم شده است ؟
رئال مادرید هیچ گاه قدیمی نمی شود اما حضور الکسیس در بارسا ، توجهات به این تیم را بیشتر کرده است .

رئال مادرید و بارسلونا ، شکست ناپذیر هستند . در اسپانیا از دو قطبی شدن لالیگا می گویند . چه نظری داری ؟
امروز لیگ اسپانیا را فقط رئال مادرید و بارسلونا تشکیل می دهند . وقتی من بازی می کردم ، رقابت بیشتر بود . تیمهای لالیگا تا آخر می جنگیدند . رئال مادرید در هفته آخر با دو امتیاز برتری قهرمان می شد . حالا رئال و بارسا 15 یا 20 امتیاز با تیم سوم فاصله دارند و لالیگا نابرابر هست . کریستیانو و مسی یک قدم از بقیه بالاتر هستند .

حالا اگر رئال و بارسا یک امتیاز بدهند هم انگار یک ناکامی بزرگ است.
قبلا هم همین طور بود ! به طور مثال وقتی در سن سباستین بازی کنی جو به شدت علیه توست ، باور نکردنی است !

فکر می کردی که کریستیانو این قدر زود رکورد 101 گلت در رئال مادرید را بشکند ؟
چقدر طول کشید ؟

103 گل در 106 بازی .
فوق العاده است . امروز او و مسی خیلی به هم نزدیک هستند . کریستیانو در حال حاضر نقش مهم تری دارد تا مسی ، از دیدگاه ساختار فوتبالی . بازیکن آرژانتینی ، هنوز همان بازیکن خوب است اما بازیکن پرتغالی بیشتر در جریان بازی است . او مهاجم کامل تری است . دو گلی که با ضربه سر در هفته قبل زد فوق العاده بود . می تواند با هر دو پا ، از بیرون محوطه جریمه ، تک به تک و ... گل بزند . یک بازیکن کامل است .

نظرت در مورد گلی که در فینال کوپا دل ری در والنسیا زد چیست ؟
آن گل شبیه گلهای من بود . توپ آمد و در هوا عالی پرید . یک سوپرگل بود . کریستیانو در هوا خیلی خوب است .

10 گل با ضربه سر زده است ... خودت چند گل هد در رئال مادرید زدی ؟
در حدود 30-35 تا . در سویا بهترین گل دوران فوتبالم را زدم . از بیرون محوطه جریمه بود ، فکر کنم برابر اسپانیول بود ، بلند شدم ، روی هوا پریدم و توپ را به تیرک دور فرستادم .

همه گلهایی که زدی یادت است ؟
حافظه خوبی دارم . نمی توانم هر 345 گل را به یاد داشته باشم ، اما تقریبا بله .

بیشتر از رائولی که هنوز فعال است گل زدی ...
رائول اولین بازیش را با من انجام داد . با شخصیت فوق العاده ای تمرین می کرد . در اولین تمرین بود که به ما ملحق شده بود . شوتهایش یادم است . به هیرو گفتم :" بیا این جا چاوالیتو ، مواظم باش ، چون که ممکن است روانه بیمارستان شوی . "

رائول از همان ابتدا جنگنده بود ...
بله ، از همان ابتدا شخصیت داشت . این درون زمین هم مشخص بود . وقتی وارد زمین می شد ، انگار قرار است که تا همیشه در تیم باشد ، در حالی که تنها 17 سال داشت . پسر خیلی خوبی بود . نمی دانم که رائول چرا از رئال مادرید رفت . او در آلمان راحت است اما نمی توانم درک کنم . شالکه محبوب ترین تیم در آلمان است . من وقتی در اینتر بودم ، در جام یوفا یک بازی را به آنها باختم .

پس از همان ابتدا حس کردی که قرار است دورانی درخشان داشته باشد ؟
چیزهای زیادی برای موفقیت داشت . روحیه ، تکنیک ، فداکاری و شخصیتی که می توانست نصف دنیا را تصرف کند . می دانستم که موفق می شود و شد .

بر خلاف گوتی ، خیلی منضبط بود .
رائول از همان ابتدا می دانست چه می کند . شاید گوتی به حرف تو به عنوان یک بازیکن با تجربه گوش نمی داد اما رائول می فهمید و به همین علت موفق شد .

فکر می کنی رئال مادرید بتواند الکلاسیکوی بعدی را ببرد ؟
چه زمانی است ؟

19 آذر . فکر می کنی این رئال مادرید بتواند شکست 5-0 فصل قبل را جبران کند ؟
رئال مادرید شایستگی بیشتر از این را هم دارد و می تواند . دیدن بازی امروز رئال مادرید ، لذت بخش است . اما بی تردید در رختکن باید بیشتر به برد فکر کنند تا دادن پاسخ پنج گل . اگر رئال مادرید بدین روند ادامه دهد ، زمانی خواهد رسید که از سکوها کسی فریاد بزند که زمان دادن پاسخ پنج گل است . رئال مادرید می تواند نتیجه 5-0 را برگرداند .

فوتبال در ظهر را چطور دیدی ؟
در شیلی ساعت هفت صبح بود . با فوتبال بیدار شدیم . مشکل مربوط به وعده غذایی صبح بازیکن است . چه می توان خورد ؟ طبیعتا بازیکنی مثل من دوست داشت که پیش از بازی ، پاستا بخورد . به نظرم این قضیه برای وعده های عذایی مشکل است . وقتی بازی ساعت 12 است ، باید ساعت هشت صبح صبحانه خورد و هفت صبح بیدار شود . یک بازیکن باید حداقل هشت ساعت بخوابد .

مورینیو را می شناسی ؟
او را در بازی خیریه ناکاتا در ژاپن دیدم . او مربی تیم ستارگان بود . با او و دستیارش صحبت کردم . بعدها به میلان رفتم چرا که پدرخوانده دختر زانتی هستم و با او صحبت کردم .

مربی پرتغالی کاری کرده که همه بازیکنانش تا پای مرگ با او باشند ، این یک معجزه است ؟
او در مقابله با مطبوعات یک کاراکتر دارد اما در رختکن واقعا یک شخص متفاوت است . بهترین مربی فوتبال کسی است که بازیکنانش چه بازی کنند و چه نکنند از او راضی باشند . مورینیو در میلان ، همه را راضی کرده بود . کارش درست است ، نه ؟ او ساعت هفت صبح سر کار می آمد ، حواسش به همه چیز بود ، این که چمن کوتاه باشد ، کفش ها آماده باشد و ...

مورینیو ، با پلگرینی که هم تیمی توست ، تفاوت زیادی دارد ...
مانوئل همچنان رکورد بیشترین امتیاز تاریخ رئال مادرید را در اختیار دارد . او 96 امتیاز کسب کرد ، رکوردی که هیچ کس به آن نرسیده است . او بدشانسی آورد که با بهترین بارسای تاریخ مواجه شد . مشکل از رئال مادرید نبود از بارسا بود .

بازی عجیب برابر آلکورکون در کوپا خیلی بد بود و در رفتنش نقش زیادی داشت ...
در فوتبال این اتفاقات پیش می آیند . بازی با آلکورکون یک اتفاق بود اما مسائل دیگری هم بود که تاثیر گذاشت ، مثل انتقادات زیاده از حد برخی مطبوعات نسبت به شخصیت او . مانوئل یک فرد فوق العاده است . او با انتقادات ورزشی کنار می آید اما بیشتر به شخصیت او انتقاد می شد . می دانستم که در رئال مادرید ، دوم شدن هم یک ناکامی است . این چیزی است که وقتی در بهترین باشگاه جهان باشی می فهمی .

اتلتیک بیلسا را چطور می بینی ؟
در ابتدا کمی مشکل است چرا که بازیکنان باید کاملا متعصب و متعهد باشند . وقتی در شیلی بود هم این نگرانی بود که شاید کسی با او کنار نیاید . آیا بازیکنی در شیلی بود که تعصب کامل داشته باشد . مشکل بود . بازیکنان هر چه بیشتر او را می شناختند راحت تر می شدند . دورانش در چلسی فوق العاده بود .

اتلتیک - بارسا را دیدی ؟ فوتبال زیبایی بود ...
بله ، تیمهای بیلسا از نظر بدنی فوق العاده هستند . زمین خیس بود و شیوه فوتبال آنها زیبا . بازی زیبایی بود ، یکی از زیبا ترین بازیهای امسال اسپانیا .

جایت در بازی پیشکسوتان با بایرن در برنابئو خیلی خالی بود ..
نتوانستم حاضر باشم . خیلی بد شد . دوست داشتم دوباره پیراهن رئال مادرید را بپوشم . حتی از من دعوت شد که با زوکو و پاچین در مکزیک بازی کنم اما نمی شد . اما حالا با پیشکسوتان کولو کولو تمرین می کنم تا بتوانم روی دور باشم .

آماده به نظر می رسی ...
بله ، گفتم که بازیکنان دیگری نظیر شوکر که زیاد روی فرم نبودند هم به من زنگ زدند (می خندد) . یک روز ، با همسرم در نیویورک او را دیدم و کاملا سورپرایز شدم .

حرف آخر ؟
رونکرو ، مرا متقاعد کرد تا قلورنتینو مرا به رئال - بارسای دسامبر بیاورد (می خندد) . اگر یک طلسم می خواهند ، بگویند که زامورانویی که بارسا را 5-0 برد ، بیاید (می خندد) . این رئال مادرید می تواند بارسا را پنج تایی کند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 20 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:8 ] [ یاسر شایان ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید